13:27

1403/01/10

آغاز خانه تکانی در وزارت راه و شهرسازی از اردیبهشت ماه 1402

بنابر اخبار رسیده مهرداد بذرپاش دومین وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی پس از ۶ ماه بررسی شرایط موجود، تغییرات احتمالی خود را از اردیبهشت ماه در وزارت راه و آغاز می کند.

بنابر اخبار رسیده مهرداد بذرپاش دومین وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی پس از ۶ ماه بررسی شرایط موجود، تغییرات احتمالی خود را از اردیبهشت ماه در وزارت راه و شهرسازی آغاز می کند.

به گزارش تین نیوز، مرحوم رستم قاسمی نخستین وزیر، گروهی از جوانان ستادهای آقای رئیسی را بدون هیچ گونه سابقه کار دولتی وارد وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازی کرد و قرار بود مهمترین وعده رئیس دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن (سالانه یک میلیون مسکن) را اجرایی کند.

مهرداد بذرپاش پس از بیماری و فوت مرحوم قاسمی و علیرغم استخاره بد، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم شد و قرار شد نابسامانی های موجود در وزارت راه را که از وزیر قبلی برجای مانده بود، اصلاح کند.

به نظر می رسد بذرپاش که به نسبت از تجربه خوبی در بدنه حاکمیتی جناح اصولگرا برخوردار است در ۶ ماهه گذشته با افراد مختلفی از درون وزارتخانه مشورت هایی گرفته و به خوبی از اوضاع نامناسب ستاد و مدیران وزارتخانه و خرابی های باند معروف به شیرازی ها و به خصوص وابستگان به قاسم مکارم آگاه شده است.

بر اساس شنیده ها بذرپاش تصمیم خود را برای ایجاد تغییرات در مدیران وزارتخانه بدین شرح گرفته است.

علی احمدی دست راست جعفری مدیر کل سابق حوزه وزارتی از ۶ ماه پیش تا کنون سرپرست حوزه وزارتی است (حوزه وزارتی هنوز رسما در اختیار علی جعفری است). بر اساس شنیده ها محمدجواد جعفریان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار است به عنوان مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی جایگزین احمدی شود. وی حدود ده ماه در مسئولیت معاونت اسناد کتابخانه ملی فعالیت داشته است.

همچنین از مهدی کیایی مدیر کل سابق روابط عمومی قوه مقننه به عنوان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی و رئیس شورای هماهنگی اطلاع رسانی و جایگزین قربانی که از بیش از پنج ماه پیش سرپرست روابط عمومی است، یاد می شود. مهمترین فعالیت مهدی کیایی ده سال مسئولیت روابط عمومی قوه مقننه در دوره های هشتم و نهم و دهم مجلس و بویؤه در دوران ریاست علی لاریجانی است و در 29 خرداد 1398 جای خود را به پدرام پاک آیین خود داد.

همچنین از ضیاءالدین نورالدینی معاون سابق بذرپاش در دیوان محاسبات نیز به عنوان جایگزین یزدانی در معاون پارلمانی وزارت راه یاد می شود. نورالدینی پس از انتصاب بذرپاش به وزارت راه واز طرف قالیباف به عنوان سرپرست دیوان محاسبات منصوب شد. وی معاون پارلمانی بذرپاش در دیوان بود و هرچند به دلیل حمایت بذرپاش از رئیس فعلی دیوان محاسبات اختلافاتی با وزیر راه پیدا کرده بود ولی بر اساس شنیده ها قرار است جایگزین یزدانی شود که گفته می شود نیروی منصوب قالیباف در وزارت راه و شهرسازی است. سیدضیاالدین نورالدینی دارای مدرک کارشناسی ارشد است، مشاور و مدیر کلی روابط عمومی وزارت نفت، عضو گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، معاون پارلمانی امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی، مشاور مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مدیرکل امور مجلس و تدوین طرح‌ها و لوایح دانشگاه آزاد اسلامی جزء سوابق وی می‌باشد. نورالدینی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

علاوه بر این براساس شنیده ها قرار است محمد علی زهره ای معاون اجرایی دیوان محاسبات که پیش از این معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد بود و از سوابق بسیاری در حوزه مالی و اداری برخوردار است، جایگزین ایمان اسلامیان از نیروهای نزدیک به سعید جلیلی در جبهه پایداری و همچنین از اعضای گروه موسوم به شیرازی های وزارت راه و شهرسازی شود، گروهی که از دوره مرحوم قاسمی وارد وزارت راه و شهرسازی شدند. افرادی از جمله قاسم مکارم شیرازی، علی جعفری، ایمان اسلامیان، محمدحسین نصرنیا رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی، که امور انتصابات را در دوره وزارت مرحوم قاسمی وزارتخانه را در دست گرفته بودند.

به نظر می رسد علی جعفری دست راست جلیلی و قائم مقام فعلی سازمان راهداری و مدیر کل سابق حوزه وزارتی دوره مرحوم قاسمی، هادی عباسی اصل معاون مسکن و ساختمان و داماد کوچک زاده نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، خانم فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری، سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی، علی اکبر صفایی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت شهرهای جدید که گفته می شود از نیروهای قالیباف است از دیگر مدیرانی هستند شامل تغییرات اردیبهشت ماه هستند. بجز خانم صادق مالواجرد که منصوب محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی است، سایر افراد مذکور از منصوبین رستم قاسمی هستند. لازم به ذکر است که سعید چلندری در تاریخ 31 اردیبهشت 1401 به سرپرستی فرودگاه امام منصوب شده، و همچنان حکم وی سرپرستی شرکت شهر فرودگاهی امام می باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *