به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایسنا، سرهنگ مصطفی زینی وند با بیان این که یکی از محورهای عمدتا شلوغ و پر ترافیک شهر تهران، خیابان شریعتی و معابر اطراف آن است، گفت: این خیابان به ویژه در محدوده شهرداری منطقه۳ گره های ترافیکی متعددی دارد. در همین راستا و پس از انجام طرح های مطالعاتی، با همکاری شهرداری منطقه ۳، با هدف روان سازی ترافیک، انضباط بخشی و ارتقاء ایمنی تردد، تغییراتی در مسیرهای حرکتی این معابر و برخی اصلاحات دیگر در دوربرگردان ها و چراغ های راهنمایی و رانندگی در قالب طرح ساعتگرد ایجاد شده است. این طرح از ابتدای روز پنج شنبه یازدهم مرداد آغاز شد و تاثیرات ترافیکی طرح آن منجر به روانسازی ترافیک، انضباط بخشی و افزایش ایمنی تردد شده است.
زینی وند درباره تغییرات ایجاد شده در جهت تردد خودروها در برخی از خیابان های این منطقه گفت: جهت حرکت خودروها در خیابان مینا، حدفاصل خیابان شریعتی تا میدان مینا، به صورت شرق به غرب اصلاح شد. همچنین خیابان دو طرفه شهید سنجابی (بهروز سابق) در حدفاصل میدان مینا تا خیابان شهید دستگردی (ظفر سابق)، به صورت یکطرفه جنوب به شمال شد.
وی با بیان اینکه جهت تردد خودروها در خیابان دو طرفه ظفر، حدفاصل خیابان شهید سنجابی تا خیابان شریعتی، به صورت یکطرفه در مسیر غرب به شرق شد، گفت: همچنین چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع خیابان های شریعتی مینا و زیبا حذف و این تقاطع مسدود شد.
زینی وند درباره تغییرات ایجاد شده در دوربرگردان ها نیز گفت: در تقاطع خیابان های ظفر نصیری که پیش تر به دلیل وجود حرکات قطری، شاهد شکل گیری صف ترافیک و بعضا انسداد در این محدوده بودیم، صرفا رویکردهای گردش به چپ و راست مجاز شد.همچنین با اصلاح هندسی ضلع جنوب تقاطع خیابان شریعتی- خیابان ظفر، دسترسی شهروندانی که قصد دسترسی به خیابان ظفر را دارند، از طریق واگرد در این محدوده و عبور از معابر مینا و سنجابی تامین شد.
به گفته وی با اصلاح هندسی در خیابان مینا تقاطع رودبار شرقی و غربی، دسترسی از شبکه معابر اطراف میدان مینا به بلوار میرداماد مطابق گذشته از طریق معبر رودبار غربی فراهم شد.
زینی وند افزود: با توجه به درخواست های مردمی در خصوص مشکلات تردد خودروها در خیابان های شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر و گره های ترافیکی در برخی تقاطعات آنها، طرح لوپ ساعتگرد در شبکه معابر شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرایی شد، به منظور بررسی نهایی و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص اجرای طرح لوپ ساعتگرد در این معابر جلسات مشترک و بازدیدهای میدانی مختلفی با شهرداری برگزار شد. در نهایت، پس از اطلاع رسانی محیطی و از طریق رسانه های محلی به شهروندان، طرح لوپ ساعتگرد شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرایی شد و خوشبختانه تا به امروز بازخوردهای اجرای طرح مثبت بوده و به روان شدن عبور و مرور در این محدوده کمک کرده است.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اجرای این طرح از جمله درخواست های اهالی و کسبه این محدوده بود که مصوبه آن در سال گذشته از کمیته شبکه معابر شورای ترافیک شهر تهران گرفته شده بود. با توجه به اینکه حجم ترددها و ترافیک در نیمه دوم سال بالا است، اجرای چنین طرح هایی که جا افتادن آن زمان بر است امکان پذیر نیست و در صورت اجرا به احتمال زیاد با شکست مواجه می شود، بنابراین اجرای این طرح به نیمه اول امسال موکول شد.
وی گفت: خوشبختانه در این چند روزی که از اجرای طرح و اعمال تغییرات می گذرد، شرایط ترافیکی این محدوده بهتر از قبل است. البته به هرحال چند روز زمان می برد تا مردم کاملا با تغییرات ایجاد شده آشنا شوند و نرم افزارهای مسیریاب این تغییرات را اعمال کنند. برای دیگر معابر تهران هم طرح های مشابهی در نظر داریم که در زمان مناسب خودش اجرا خواهد شد.