20:27

1403/01/09

تکمیل وجه ثبت نام ایران خودرو برای سال آینده چه زمانی است؟

با اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو، پرسش مهم این است افرادی که نوبتشان در ثبت نام ایران خودرو سال آینده است، چه زمانی تکمیل وجه می‌کنند.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از جهان صنعت نیوز، نتایج قرعه کشی ایران خودرو پس از چند روز تاخیر نسبت سایپا در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی قرار گرفت. پیش از این گفته می‌شد به تمامی متقاضیان ثبت نام ایران خودرو و البته سایر خودروسازان تا پایان امسال خودرو تخصیص خواهد گرفت. با این وجود نتایج ایران خودرو شوکه کننده بود. شوکه کننده از این جهت که حتی زمان تحویل برخی خودروها به پایان سال آینده موکول شده است.

در این شرایط این پرسش مطرح است که افرادی که سال آینده خودروی خود را تحویل خواهند گرفت چگونه تکمیل وجه کنند؟

سهم ۸۳ درصدی ثبت نام ایران خودرو

در مرحله اول فروش خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، حدود ۹۳۶ هزار نفر شرکت کرده بودند. از این تعداد بیش از ۸۳ درصد متقاضی محصولات ایران خودرو بودند. به بیان دیگر ۷۸۰ هزار نفر در ثبت نام ایران خودرو شرکت کرده بودند.

در میان محصولات ایران خودرو نیز پژو پارس و پژو ۲۰۷ بیش‌ترین تقاضا را به خود اختصاص دادند. پارس بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی داشت. به بیان دیگر، حدود ۲۶ درصد از افراد حاضر در ثبت نام ایران خودرو متقاضی پژو پارس بودند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفته است که امسال، بیش از ۱۰۰ هزار پژو پارس و حدود ۷۰ هزار دستگاه ۲۰۷ تحویل متقاضیان خواهد شد.

تکلیف افرادی که در قرعه کشی ایران خودرو نوبت آن‌ها به سال آینده موکول شده،‌ چه می‌شود؟

امید قالیباف در این خصوص گفته است که افرادی که نوبت آن‌ها سال آینده است نگران نباشند. بر اساس رویه موجود فروش خودرو، خودروسازان ۳ ماه پیش از تحویل خودرو دعوتنامه تکمیل وجه صادر خواهد کرد.

بنابراین افرادی که نوبت آن‌ها در ثبت نام ایران خودرو بیش از سه ماه طول خواهد کشید منتظر پیامک تکمیل وجه باشند.

قالیباف تاکید کرد که قطعا نوبت افراد محفوظ خواهد ماند.

قیمت خودرو برای متقاضیان ثبت نام ایران خودرو چقدر خواهد بود؟

سخنگوی وزارت صمت در اینباره گفت: شورای رقابت چند روز پیش قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد. این شورا اختیار دارد که هر سه ماه یکبار با توجه به هزینه های تولید خودرو، قیمت ها را تجدیدنظر و تعدیل کند.

بنابراین  همانگونه که وزارت صمت بارها اعلام کرده، قیمت تحویل خودروها در ثبت نام ایران خودرو براساس قیمت روز شورای رقابت خواهد بود.

چه زمانی قیمت خودرو دوباره افزایش می‌یابد؟

قالیباف ادامه داد با توجه به سخت گیری‌هایی که برای ثبات قیمت ها وجود دارد تصور می کنم که شورای رقابت حداقل برای ۶ ماه آینده از افزایش قیمت خودرو خودداری کند.

از طرفی وزارت صمت تلاش می کند تا هزینه های خودروسازان را در راستای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو کنترل کند. لذا بعید است که شورای رقابت قیمت ها را تجدید نظر کند و افزایش دهد.

قالیباف اظهار داشت: براین اساس به نظر می رسد سال ۱۴۰۲ سال ثبات قیمت ها در بازار خودرو باشد و تغییرات زیادی در این حوزه نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *