به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تسنیم، مهدی رادمنش در یک نشست خبری، گفت: ری را قابلیت پاس کردن استانداردهای روز دنیا و ایران را داراست و در این پروژه، داخلی سازی 68 درصدی محقق شده است.
وی با بیان اینکه برای صادرات ری را برنامه ریزی شده است، افزود: موتور بهینه سازی شده EFP با حجم 1645 سی سی برای این محصول در نظر گرفته شده که قویترین موتور ساخت داخل محسوب می شود.
به گفته رادمنش، شتاب صفر تا 100 ری را بنزینی در مدت 10.4 ثانیه طی می شود و این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک 6 سرعته نسل جدید است.
وی توضیح داد: ری را باید با خودروهای وارداتی در بازار رقابت کند، به همین دلیل توجه ویژه ای به آپشن های آن شده که نورپردازی داخل کابین، صندلی چرم و پارچه، فرمان چرم، رینگ 18 اینچ و صندلی جلوی برقی از آن جمله است.
وی با بیان اینکه در تولید ری را هزار و 130 قطعه به کار رفته است، گفت: 679 قطعه این خودرو، جدید هستند و از نظر قیمت پک محصول، 69 درصد خودکفایی صورت گرفته که برای 31 درصد باقی مانده نیز برنامه خودکفایی تهیه شده است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو ادامه داد: در محصول ری را، هزار و 100 قطعه داخلی سازی شده و در مورد بقیه نیز به سمت داخلی سازی حرکت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ری را قابلیت پاس کردن استاندارد یورو 6 را در آینده داراست، افزود: در فاز صنعتی سازی و خطوط تولید، پروژه در ماژول های مختلف با صرف بودجه ای برابر با 1.5 همت و 465 میلیون یورو انجام شده است.
به گفته وی، ظرفیت خط تولید ری را در ایران خودرو 110 هزار دستگاه در سال است و برای امسال تولید و عرضه 10 هزار دستگاه از نیمه دوم سال در نظر گرفته شده است. البته بر روی پلت فرم ری را، محصولات دیگری نیز طراحی خواهد شد و تابستان سال آینده تولید ری را برقی آغاز می شود.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به اینکه برای تولید 20 دستگاه خودروی ریرا در هر ساعت برنامه ریزی شده افزود: بهمن امسال به ظرفیت اسمی این محصول خواهیم رسید ضمن اینکه مجوز شماره گذاری این خودرو نیز دریافت شده است.
وی با بیان اینکه مجوز شماره گذاری ری را صادر شده است، گفت: مدارک لازم برای قیمت گذاری این خودرو به مراجع ذیربط ارائه شده و قیمت این خودرو تا پاییز امسال برای عرضه، مشخص خواهد شد.