12:03

1403/01/09

رونمایی از سامانه حمل ونقل تقاضامحور و وسایل کوچک رکابی برقی

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه حمل ونقل در نمایشگاه حمل ونقل دانش بنیان ارائه و چهار محصول سامانه رصد تصادفات، سامانه پایش ترافیک و مدیریت بر اساس داده های گوگل، سامانه حمل ونقل تقاضامحور و وسایل کوچک رکابی برقی امروز (چهارشنبه) رونمایی می شود.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از ایمنا معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه حمل ونقل در نمایشگاه حمل ونقل دانش بنیان ارائه و چهار محصول سامانه رصد تصادفات، سامانه پایش ترافیک و مدیریت بر اساس داده های گوگل، سامانه حمل ونقل تقاضامحور و وسایل کوچک رکابی برقی امروز (چهارشنبه) رونمایی می شود.

حسین حق شناس در آئین آغاز به کار نخستین رویداد فناورانه حمل ونقل دانش بنیان و سی ودومین نشست معاونان حمل ونقل کلان شهرهای کشور، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر جلب مشارکت مردم در حل مسائل تاکید داشته اند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در رفع مسائل ضروری است، در این راستا سال گذشته تفاهم نامه ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت کشور و شهرداری اصفهان منعقد شد تا شهرداری اصفهان به عنوان شهر نمونه در زمینه حمل ونقل انسان محور، رویدادهای فناورانه را رهبری، نیازهای این حوزه را شناسایی و با شرکت های دانش بنیان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: بر این اساس معاونت عمرانی وزارت کشور، ستاد حمل ونقل و توسعه فضایی معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت حمل ونقل شهرداری اصفهان جلسات مربوط به این تفاهم نامه را تشکیل دادند و در نخستین گام نیازهای فناورانه حمل ونقل شهر اصفهان در پنج دسته کلی شناسایی شد.

 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: این محورها شامل تجهیزات هوای پاک، وسایل نقلیه برقی ، هوشمندسازی، مدیریت ترافیک، ایمنی و کاهش تصادفات از طریق حمل ونقل هوشمند ، مدیریت اقتصادی و سرمایه گذاری، تجهیزات ترافیکی و ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله مترو و اتوبوسرانی است که به شرکت های دانش بنیان سطح کشور عرضه شد.

 

ترافیک و آلودگی هوا بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را درگیر کرده است

حق شناس تصریح کرد: امروز محصولات شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه حمل ونقل در نمایشگاه حمل ونقل دانش بنیان ارائه و چهار محصول سامانه رصد تصادفات (مرصاد)، سامانه پایش ترافیک و مدیریت بر اساس داده های گوگل، سامانه حمل ونقل تقاضا محور و وسایل کوچک رکابی برقی در این نمایشگاه رونمایی می شود.

 

وی ادامه داد: در این رویداد نیازهای شناسایی شده در شهرداری اصفهان با سایر کلان شهرها به اشتراک گذاشته می شود، اگر در سایر کلان شهرها ظرفیت هایی وجود داشته باشد، می تواند به این موارد اضافه شود.

 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال استفاده از مشارکت نخبگان و اساتید در رفع این نیازها هستیم، تصریح کرد: ظرفیت هایی برای سرمایه گذاری در حوزه های دانش بنیان شناسایی شده که در این رویداد موجود است؛ صندوق سرمایه گذاری صنایع پیشرفته وزارت صمت از جمله این ظرفیت ها است که از مسائل موجود حمایت خواهد کرد.

 

حق شناس با بیان اینکه نیازمند هم افزایی بین شهرها برای رفع معضلات حمل ونقلی هستیم، گفت: مشکل ترافیک و آلودگی هوا در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را درگیر کرده است، به طوری که بیش از ۵۰ درصد بودجه کشور صرف آن می شود، بنابراین باید برای رفع آن تلاش کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است برگزاری این رویداد بتواند منجر به ایجاد جذابیت برای حضور نخبگان کشور برای رفع مسائل حمل ونقل و ترافیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *