21:24

1403/01/31

رونمایی از سایت جدید فروش خودروهای داخلی

سخنگوی وزارت صمت روز گذشته از سامانه جدید ثبت‌نام خودروهای داخلی رونمایی کرد. وی در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد متقاضیان می‌توانند از این هفته در سامانه saleauto.ir ثبت‌نام کنند. در شکل جدید فروش خودرو در این سامانه برخلاف سری‌های گذشته این اولویت تخصیص خودرو است که به قرعه‌کشی گذاشته می‌شود و ثبت‌نام‌کنندگان در لیست انتظار قرار می‌گیرند.

قالیباف پیش از این اعلام کرده بود در این سری از عرضه ۵۰۰هزار خودرو به قرعه‌ گذاشته خواهند شد. همچنین گفته شده بود ثبت‌نام باید در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شود. همین موضوع باعث شد صحبت‌هایی از بازگشت به سامانه یکپارچه ایجاد شود؛ با این حال سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید کرد سامانه جدید با سامانه یکپارچه قبلی متفاوت است و حالا هم که از این سامانه رونمایی شده، به نظر می‌رسد تغییراتی از نظر پلتفرمی صورت گرفته است. با ورود به آدرسی که قالیباف اعلام کرده عنوان سایت یعنی «سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی» جلب‌نظر می‌کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت فروش خودروهای داخلی در همان سامانه قرعه‌کشی اولویت‌بندی خودروهای وارداتی انجام خواهد شد.

 

قالیباف همچنین تاکید کرده است در این طرح میزان تقاضا برای هر خودرو و مدل آن، مشخص است. بنابراین احتمالا ابهامی که ثبت‌نام‌کنندگان برای خودروهای خارجی دارند برای متقاضیان خودروهای داخلی وجود ندارد. پیش از این گفته شده بود تا چهارشنبه گذشته ثبت‌نام خودروهای وارداتی انجام خواهد شد؛ اما مدت زیادی از انتشار آن نگذشت که قرعه‌کشی اولویت‌بندی این ۵۰۰هزار خودرو به چهارشنبه این هفته منتقل شد. قالیباف در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است در هفته جاری کار ثبت‌نام برای این خودروها آغاز می‌شود. بنابراین تا چهار روز آینده احتمالا باید منتظر قرعه‌کشی این ۵۰۰هزار دستگاه خودروی داخلی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *