به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگا به نقل از بازار،میلاد ایمانی در حال حاضر ثبت نام اینترنتی برخی کارخانه ها فعال هستند، افزود: در حال حاضر بیشتر توزیع به نمایندگان و عاملان توزیع در استان واگذار شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به این مراکز لاستیک را دریافت کنند.
وی افزود: یکی از مسائلی که طی چندسال اخیر سبب برهم خوردن بازار شده است، قیمت گذاری دستوری بوده است و اگر این مساله حذف و شناور شود و لاستیک دونرخی نباشد، بسیاری از مشکلات حل می شود.
رییس اتحادیه لاستیک فروشان در مازندران گفت: فروش اجباری تایر و قیمت گذاری دستوری سبب متضرر شده عاملان و فروشندگان می شوند زیرا در سبد خرید عاملان خرید، تایرهایی وجود دارد که ممکن است بیش از یکسال در انبارها باقی مانده است.
ایمانی یادآور شد: هرچه قدر حساسیت در بازار لاستیک بیشتر شود مردم متضرر خواهند شد و محدودیت هایی در سامانه ها نظیر همخوانی شماره سریال خودرو با شماره تلفن همراه خریدار اعمال می شود.
وی از دولت خواست تا عرضه و قیمت گذاری لاستیک را به بازار واگذار کنند و ادامه داد: در سال های قبل آن قدر لاستیک در بازار وجود داشت که قیمت فروش با قیمت خرید نزدیک بود.
رییس اتحادیه لاستیک فروشان در مازندران گفت: متاسفانه کمپانی های داخلی به تولید لاستیک های اسپورت روی آوردند و ارائه آمار به صورت تناژ از دیگر مشکلات است و باید لاستیک ماشین هایی را تولید کرد که آن خودرو در کشور در حال تولید است.