04:08

1403/02/01

یک پنجم آمریکایی‌ها از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند

نظرسنجی جدید ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی، یک نفر از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند.

براساس نظرسنجی جدید شبکه ان‌بی‌سی نیوز، ۲۱ درصد از شهروندان آمریکا روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده، با آن‌ها معامله می‌کنند یا از این رمزارز‌ها استفاده می‌کنند. با وجود هشدار قانون‌گذاران آمریکایی درباره خطرات این بازار و تلاش برای تنظیم این صنعت، محبوبیت دارایی‌های دیجیتال همچنان رو به افزایش است.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که نیمی از مردان ۱۸ تا ۴۹ ساله در حوزه رمزارز‌ها کار کرده‌اند. ۴۰ درصد سیاه‌پوستان آمریکایی نیز گفتند که با ارز‌های دیجیتال معامله کرده‌اند.

طرفداران رمزامرز‌ها می‌گویند دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین‌ها به دلیل سرعت بیشتر در تراکنش ها، هزینه‌های کمتر، حریم خصوصی و امنیت بالاتر، به جوامعی که دارای سیستم بانکداری ضعیف هستند فرصتی برای ارائه خدمات مالی را ارائه می‌دهند.

به گفته گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بدون وضع قانون، بازار ارز‌های دیجیتال همچنان شبیه «غرب وحشی» است. شاید به همین دلیل است که تنها ۱۹ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی گفته اند که ارز‌های دیجیتال را مثبت می‌بینند و ۲۵ درصد دیگر دید منفی به این ارز‌ها داشته اند. حدود ۵۶ ٪ نیز اعلام کردند که در مورد صنعت کریپتو مطمئن نیستند.

با این حال، بازار رمزارز‌ها به قدری بزرگ شده است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل این ماه فرمان اجرایی را امضا کرد که طبق آن به سازمان‌های دولتی مربوطه دستور داد تا خطرات و مزایای این بازار را مطالعه کنند.

در حالی که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر دو به مزایای بالقوه بازار کریپتو که اکنون تریلیون‌ها دلار ارزش دارد، اذعان دارند، بسیاری هشدار می‌دهند که فقدان نظارت فدرال، مشتریان را در معرض کلاهبرداری و نوسانات خطرناک قیمت قرار می‌دهد.

حتی بیت کوین که یکی از محبوب‌ترین ارز‌های رمزنگاری شده است، از نوسانات شدید قیمت در امان نیست. این رمزارز در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *