12:28

1403/09/01

ارزش راه آهن اردبیل ۲۰ هزار میلیارد تومان است| نیاز به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع داریم

اردبیل- مدیر ساخت طرح های شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل اردبیل گفت: در حال حاضر ارزش پروژه ریلی اردبیل – میانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از بازار،افشین شیری اظهار کرد: تاکنون برای این پروژه چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و همچنان تخصیص منابع ملی را برای این طرح عظیم ریلی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه به صورت نقد و اسناد تأمین شده تا راه آهن اردبیل – میانه که از پیشرفت ۹۵ درصد برخوردار است، برای افتتاح آماده شود.

۱۳۲ کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده است

مدیر ساخت طرح های شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل اردبیل عملکرد دولت سیزدهم را در اجرای این پروژه و سرعت دادن به روند عملیاتی آن یادآور شد و گفت: در دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه ۲۱ درصد بوده و ۶۰ کیلومتر ریل گذاری نیز انجام شده است.

شیری به مسیر ۱۷۵ کیلومتری راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و افزود: در بخش زیرسازی، روسازی، احداث ساختمان ایستگاه و رفع گلوگاه های صعب العبور این مسیر اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۳۲ کیلومتر ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه به انجام رسیده و ۴۳ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که تلاش بر تأمین ریل و عملیات ریل گذاری است.

شیری از تکمیل هشت ایستگاه راه آهن اردبیل – میانه به صورت تشکیلاتی، درجه ۲ و مسافری با پیشرفت ۸۲ تا ۹۲ درصد خبر داد و اضافه کرد: مهمترین ایستگاه در اردبیل و میانه با پیشرفت ۹۲ درصد در حال تکمیل شدن است.

وی بیان کرد: ایستگاه های درجه سه مسافری به ویژه در جعفرلو، مشکول و شهریار نیز مراحل تکمیل و بهره برداری را سپری می کنند.

برای تکمیل این طرح ریلی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است

شیری به مطالبات پیمانکاران در اجرای این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران است و برای تکمیل این طرح ریلی عظیم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از هشت هزار متر گالری تنها ۸۰۰ متر باقی مانده و از ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۴ کیلومتر، تنها لاینینگ ۵۰۰ متر باقی مانده است.

شیری تصریح کرد: در این مسیر ۲۹ دستگاه پل خاص به طول ۴.۳ دهم کیلومتر اجرایی می شود که ۲۸ دستگاه از این پل ها تکمیل شده و تنها در یک پل عرشه آن باقی مانده است.

مدیر ساخت طرح های شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل اردبیل گفت: تلاش بر این است تا در کوتاهترین زمان این پروژه ریلی به بهره برداری رسیده و شاهد پیوستن استان اردبیل به شبکه ریلی سراسری باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *