19:22

1403/01/31

اسنپ مجوز فعالیت جاده ای دارد؟ درخواست انتشار مجوز اسنپ در رسانه ها+ نامه پلیس راه

همین امروز اسنپ مجوز اخذ شده برای فعالیت در جاده‌ ها را در رسانه ها منعکس کند ما دیگر هیچ اعتراضی نخواهیم داشت.

در حالی که کارشناسان حمل و نقل در پاسخ به انتقادی در مورد فعالیت غیرقانونی اسنپ در حمل و نقل جاده ای می گویند دنیای کسب ‌و کار همسو با تغییرات تکنولوژی در حال تغییر است و محدود کردن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی چاره کار نیست، یک فعال صنفی گفت: تکنولوژی را قبول داریم اما این دلیل نمی شود نفوذ، سرمایه و رانت جایگزین قواعد و مقررات شده و جریان یا شرکتی بر همه امور حمل و نقل چنگ اندازی نموده و انحصار به وجود بیاورد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، به دنبال راه اندازی رسمی خدمات جاده ای (برون شهری) توسط اسنپ و با توجه به ممنوعیت فعالیت تاکسی های اینترنتی در حمل و نقل جاده ای تا زمان اخذ مجوزهای لازم از متولی دولتی حمل و نقل جاده ای (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) توسط پلیس راه کشور، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه انتقاداتی از این رویه تاکسی های اینترنتی مطرح کرد.

به دنبال طرح این انتقاد، کارشناس حمل و نقل گفت: دنیای کسب ‌و کار همسو با تغییرات تکنولوژی در حال تغییر و به روز شدن است از این رو محدود کردن فعالیت تاکسی‌ های اینترنتی چاره کار نیست.

علی افشار افزود: برای حل مشکل سواری های کرایه‌ که همچنان به روش سنتی کسب ‌‌و کار می‌ کنند، شایسته است با آموزش آنها و به کارگیری تکنولوژی، روش کار آنها را هم‌ متحول کرد.

افشار عنوان کرد: انرژی خود را صرف محدودیت کردن، شرط عقل نیست و با انرژی کمتر می توان همسو و هماهنگ با تغییرات مثبت اجتماعی شد و‌ نتیجه بهتری را مشاهده کرد.

در پاسخ به مطالب مطرح شده،  حمید حسین زاده دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور به تین نیوز گفت: ما هم دنبال ایجاد محدودیت نیستیم و کاملا تکنولوژی و دنیای دیجیتال را حس و درک کرده و قبول داریم.

وی تاکید کرد: اما  این دلیل نمی شود نفوذ، سرمایه و رانت جایگزین قواعد و مقررات شده و جریان یا شرکتی بدون هیچ شفافیتی در تاسیس و چگونگی فعالیت خود،  بر همه امور حمل و نقل چنگ اندازی نموده و انحصار به وجود بیاورد.

 

وی افزود: چند سوال مطلب را روشن تر می‌ کند:

۱ – شرکت‌ های اینترنتی موصوف، تحت نظارت چه سازمان‌ هایی حمل و نقلی هستند؟

۲- مجوزهای فعالیت آنها را کدام سازمان و ارگان موجه و صلاحیت داری در زمینه حمل و نقل صادر کرده و اینکه آیا در همه جای دنیا فعالیت اپ ها، چنین بی حساب و کتاب و بدون شفافیت و بدون نظارت های لازم است؟

حسین زاده عنوان کرد: کشور ما تقریبا بیشترین تلفات جاده ای را دارد آیا رانندگانی را که اسنپ به جاده ها گسیل می‌ کند دارای تجربه لازم هستند؟ آیا در خصوص رانندگی در جاده‌ ها آموزش دیده اند یا اکثرا افراد خیلی جوان و جوان و یا افراد پا به سن شاغل در مشاغل دیگر و بازنشسته ها  هستند که از روی ناچاری تقریبا تن به بیگاری در این عرصه داده اند و مسلما خروجی فعالیت شان با این منوال در جاده‌ ها چیزی جز افزایش حوادث و تلفات جانی جاده ای نخواهد بود.

این فعال صنفی گفت: ما نیز علاقمند به بروز و آنلاین شدن شغلمان هستیم ولی آیا با وجود حمل و نقل رسمی سنتی و پلیس راهوری که مقیدمان می‌ کند حتما باید صورت وضعیت داشته باشیم و در طول یک‌ مسیر چند صد کیلومتری بارها متوقف و ثبت ساعت نماییم و برای یک تخلف رانندگی معمولی باید ۴۵ روز بیکار شویم آیا با این وضعیت این کار امکان پذیر است؟

حسین زاده افزود: ما خواهان محدودیت و مقابله با تکنولوژی‌ های جدید که راحتی و سهولت و سرعت را ایجاد می‌ کند، نیستیم و نمی دانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه، تا دلتان بخواهد در شغلمان افراد باسواد و با مدارک تحصیلی بالا و متخصص داریم اما وقتی عدالت نباشد رانندگی افراد با تحصیلات بالا تعجبی ندارد حتی کولبری افراد تحصیل کرده هم دیگر تعجبی را بر نمی انگیزد.

وی عنوان کرد: در نهایت اینکه ما هیچ مخالفتی با هیچ فعالیت قانونی نداریم همین امروز اسنپ مجوز اخذ شده برای فعالیت در جاده‌ ها را در رسانه ها منعکس کند ما نه تنها دیگر هیچ اعتراضی نخواهیم داشت بلکه با خروج از شرکت های سنتی به این فعالیت نوین و به روز خواهیم پیوست و همین جا از متولیان امور حمل و نقل جاده ای تقاضا می کنیم چنین بستری را برای رانندگان زیر مجموعه خود در بخش های مختلف ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *