06:09

1403/01/10

اعلام خطر در مورد نابودی حمل و نقل جاده ای کالا و امکان توقف اجباری ناوگان

فعالان حمل و نقل جاده ای کالا با اعلام خطر در مورد نابودی حمل و نقل جاده ای کالا و امکان توقف اجباری ناوگان، اظهار امیدورای کردند مسئولان دلسوخته کشور، قبل از نابودی این صنعت به میدان آمده و برای آن فکر اساسی کنند.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، فعالان حمل و نقل جاده ای کالا با اعلام خطر در مورد نابودی حمل و نقل جاده ای کالا و امکان توقف اجباری ناوگان، اظهار امیدورای کردند مسئولان دلسوخته کشور، قبل از نابودی این صنعت به میدان آمده و برای آن فکر اساسی کنند.

 

سید فخرالدین شریعتی راننده کامیوندار و فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این مورد گفت: به دنبال اعتراضات رانندگان در سال 1397، سرانجام پس از سال ها که رانندگان تحت ظلم کرایه توافقی، قرار داشتند، با پافشاری آنان پرداخت کرایه حمل کالا به صورت توافقی، منسوخ شد.

 

وی عنوان کرد: پس از آن، مقرر شد هزینه حمل کالا مطابق پارامترهای تعریف شده و به صورت قانونی محاسبه شود اما متاسفانه در همان زمان با توافق برخی اعضای تشکل‌ ها و در جهت منافع نامشروع آنها و سرمایه داران، با گنجاندن یک ضریب نامتعارف این موضوع به بیراهه کشیده شد.

 

شریعتی افزود: این ضریب نامتعارف موجب ضرر انباشته کامیون داران طی سال های گذشته تا کنون گشت و اکنون شرایط به گونه ای شده است که روز به روز صنعت حمل و نقل جاده ای کالا را به توقف ناخواسته نزدیکتر می کند.

 

این راننده کامیون اظهار کرد: جدیدا هم سازمانی به عنوان سازمان حمایت از مصرف کننده وارد گود شده است که به نظر می رسد این سازمان بیشتر به مانند سازمان حمایت از سرمایه داران عمل می کند تا حمایت از مصرف کنندگان و همین امر نیز به افزایش سرعت نابودی این صنعت و به خطر افتادن منافع ملی کشور و صنف رانندگان و کامیونداران منجر شده است.

 

به گفته شریعتی، این سازمان با اقدامات خلاف و غیر کارشناسی خود موجب تسریع در نابودی این صنعت و به خطر افتادن امنیت اقتصادی کشور خواهد شد.

 

وی با طرح این پرسش که چرا سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات به بازار لوازم یدکی، لاستیک، روغن و … که لوازم مورد نیاز کامیونداران است و با افزایش چشمگیری همراه بوده است، ورود نمی کند، گفت: اگر تن کیلومتر برآمده از پارامترهای کارشناسی و واقعی کامیونداران است چگونه و چرا باید این سازمان در این زمینه دخالت کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *