06:58

1403/08/02

ایران خودرو تکذیب کرد؛ دپوی خودرو‌ها برای افزایش قیمت

ایران خودرو اعلام کرد: دپوی خودرو‌ها برای افزایش قیمت را تکذیب می‌کنیم و روند شماره گذاری و تحویل خودرو‌های موجود در پارکینک‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ ایران خودرو در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرده است: برخلاف آن چه در رسانه‌ها به شکلی نامعتبر و غیر حرفه‌ای به نقل از «منابع آگاه» و «اطلاعات واصله» عنوان شده که گروه صنعتی ایران خودرو به بهانه افزایش قیمت، خودروهایش را در پارکینگ‌ها متوقف کرده، این خودروساز ضمن غیرحرفه‌ای خواندن این عمل تاکید کرد روال عادی شماره گذاری و حمل و بارگیری خودرو‌ها به مقصد نمایندگی‌های سطح کشور در حال اجرا است.

ایران خودرو عنوان کرده، در ماه‌های اخیر با وجود شرایط سخت تامین و تولید، توانسته میانگین تولید روزانه را همچنان بیش‌تر از دو هزار دستگاه خودرو حفظ کند و همواره به دنبال افزایش عرضه و انجام تعهدات به مشتریان است. این خودروساز توانسته از ابتدای امسال تا پایان هفته نخست مهرماه با تولید بیش از ۲۷۶ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری، رشد ۱۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم بزند و در صدد است تا این میزان را تا پایان سال به رشد ۳۰ درصدی برساند.

همچنین برخلاف ادعای این رسانه‌ها مبنی بر عدم عرضه خودرو در دور دوم سامانه یک پارچه، ایران خودرو تصریح کرده، در دور نخست فروش در این سامانه به دلیل استقبال بالای مشتریان، همه تولیدات این شرکت تا پایان سال به فروش رفته و امکان عرضه در مراحل بعدی امکان پذیر نبوده است، لذا ایجاد شائبه در میان مشتریان و متقاضیان درخصوص عرضه نکردن برای افزایش قیمت جز ایجاد التهاب در بازار و از بین رفتن اعتماد عمومی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

ایران خودرو همچنین عنوان کرده، تعداد محدودی خودرو به دلیل تمدید مجوز‌های استانداردی در پارکینگ‌ها وجود دارد که در حال حاضر مشکل شماره گذاری محصول هایما از طریق سازمان ملی استاندارد رفع شده و در حال شماره گذاری است و شماره گذاری محصول رانا پلاس نیز در هفته جاری از سرگرفته خواهد شد؛ بنابراین ادعای دپو در سایت‌های مرکزی، تبریز و خراسان ایران خودرو کاملا کذب و بی اساس است.

همچنین حدود دو هزار و ۵۰۰ دستگاه محصول جدید تارای سال دستی و اتوماتیک (V ۴و V ۱) در پارکینگ سایت مرکزی موجود است که در انتظار دریافت مجوز شماره گذاری و همچنین قیمت گذاری از سوی نهاد‌های مرتبط است، ضمن این که تاکنون برنامه فروشی برای آن اجرا نشده و فاقد تعهد به مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *