به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز امروز، ۷ اسفندماه در آیین افتتاح ایستگاه دولت، رحمت و تکمیل تونل غربی فاز یک خط ۲ مترو شیراز گفت: ایستگاه دولت با سازه تبادل خطوط (محلی که قطار بین دو تونل جابه جا می شود)، در نظر گرفته شده است؛ به دلیل اینکه در خط ۲ و خط یک تی بی ام دوقلو ۶ متری وجود داردو در هر تونل یک قطار حرکت می کند.
امیر یقطین افزود: بنا به الزامات بهره برداری باید توان این را داشته باشیم که در مقاطع اضطراری مانند آتش سوزی تونل و یا خرابی یک تونل، قطار را از یک تونل به تونل دیگر جابه جا کنیم.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: قبل از ساخت ایستگاه دولت سازه تبادل خطوط مستقل بود و خود سازه به اندازه یک ایستگاه هزینه ای معادل ۶۰۰ میلیارد تومان داشت.
وی ادامه داد: با تصمیم گیری های صورت گرفته از تملکات اطراف زودتر از موعد به برنامه زمان بندی رسیدیم و با طرحی خاص، سازه و این ایستگاه را تلفیق و یک پروژه مستقل که پیش ازاین باید با هزینه زیادی ساخته می شد صرفه جویی انجام گرفت که در کشور منحصربه فرد است.
یقطین با بیان اینکه ایستگاه امام حسین(ع) خط ۲ نیز از زیر خط یک عبور می کند، یادآور شد: در این ایستگاه سه سازه با هم ترکیب شدند که پس از ارسال نقشه ها برای انجمن بین المللی تونل، این سازه جزو ۳ سازه برتر لقب گرفت.