12:28

1403/01/10

بودجه 10 هزار میلیاردی برای آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه بودجه پس از بررسی فرمانداری و نبود ایرادات قانونی، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از افکار نیوز مهدی چمران در حاشیه یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه به لطف الهی و هماهنگی که بین شورا و شهرداری به وجود آمد بودجه در مدت قانونی به تصویب رسید.لایحه بودجه پس از بررسی فرمانداری و نبود ایرادات قانونی، بودجه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: بودجه سال قبل ۵۰ هزار میلیارد تومان بود و امسال به ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت که پس از جمع‌بندی، موارد اعلام خواهد شد اما آنچه که عملیاتی شد این بود که دو روش ۷۵ هزار میلیارد و ۶۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد. ما ۶۵ هزار میلیارد تومان را پذیرفتیم و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی و رفع آلودگی هوا اختصاص یافت چراکه ریشه اصلی آلودگی هوا در این بخش است.

چمران گفت: ما چیزی برای بازگو در این خصوص نداشتیم و معتقدیم اگر روند معمولی طی شود اتفاق چندان مطلوبی نخواهد افتاد لذا ۱۰ هزار میلیارد تومان به میزان ۴۵ درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک به صورت اختصاصی در نظر گرفته شد. امیدواریم حرکت خوبی در سطح شهر در بخش اتوبوس، مینی بوس، ون و مترو شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مطالعاتی انجام شده بود که می‌توان در یک سال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اصلاح حمل و نقل عمومی هزینه کرد، یادآور شد: ممکن است این سوال مطرح شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان از کجا آمده و باید بگوییم که این رقمی است که با توجه با ظرفیت های داخلی پیش بینی شد تا اجرایی شود و امیدواریم شهرداری با توانی که دارد، این مهم را عملیاتی کند.

چمران گفت: ۴۵ درصد بودجه هزینه ای و ۵۵ درصد عمرانی است که اتفاق خوبی در بودجه سال آینده محسوب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *