23:26

1403/01/31

تامین زمین موردنیاز ساخت ۲۰۰ هزار مسکن ملی در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تامین زمین موردنیاز ساخت ۲۰۰ هزار مسکن ملی در این استان خبر داد.

جواد خدایی گفت: سهم طرح ملی مسکن در خراسان رضوی ۴۰۰ هزار مسکن از مجموع ۴ میلیون مسکن برنامه ریزی شده در کشور برای ۴ سال آینده است.

او گفت: حسب تدابیر اتخاذ شده، این میزان مسکن در ۲ بازه زمانی ۲ ساله در استان پیگیری می‌شود و در هر بازه در مورد ۲۰۰ هزار مسکن اقدام می‌شود. البته با توجه به طولانی بودن فرآیند ساخت، اقداماتی را نیز باید به موازات آغاز کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تقریبا زمین مورد نیاز برای ۲ سال اول طرح در استان تامین شده است و اقدامات مرتبط با آن نیز انجام شده تا برای مراحل بعدی اعم از اخذ پروانه و موضوعات اجرایی در حال پیگیری است.

خدایی گفت: نکته مورد توجه در این زمینه گونه‌های مختلف مسکن است. حسب تجارب گذشته در زمینه مسکن مهر، تا حد ممکن تلاش کردیم رویه‌ها اصلاح شود. از جمله این موارد، عدم وابستگی ساخت مسکن به گونه ساخت دولتی آن است و به خصوص در بخش‌هایی مثل گونه‌های خود مالکی که می‌توانیم از مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم و در مشهد و شهرستان ها، این اتفاق افتاده است.

او گفت: بحث بازآفرینی نیز به خصوص در حاشیه شهر مشهد، به صورت جدی دنبال شد و توافقاتی نیز در همین سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران صورت گرفت تا این موضوع نیز با مسئله نهضت ملی مسکن ملی همزمان شود.

به گفته او در همین سفر عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد که به فراخور پیگیری ها، گزارشات آن ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *