04:07

1403/06/18

تسهیلات خرید ون های جدید برای رانندگان در اصفهان فراهم شود

به دلیل بالا بودن مبلغ ون ها و اینکه هر دستگاه بالغ بر دو میلیارد تومان است، باید برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا رانندگان بتوانند این ون ها را خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به دستورالعمل ون های خریداری شده از سوی شهرداری این کلان شهر گفت: به دلیل بالا بودن مبلغ ون ها و اینکه هر دستگاه بالغ بر دو میلیارد تومان است، باید برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا رانندگان بتوانند این ون ها را خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایمنا، محمد پرورش با اشاره به ناوگان فرسوده تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از سال ۸۷ تاکنون شرایط نوسازی ناوگان تاکسیرانی فراهم نشده است، اما تعدادی ون در اختیار این سازمان گرفت که این ون ها نیز طبق دستورالعمل و آئین نامه موجود امکان واگذاری به شخص حقیقی را از سوی سازمان نداشته است.

پرورش با بیان اینکه شهرداری اصفهان اواسط سال ۱۴۰۱ طرحی را به اجرا گذاشت که واگذاری تعدادی ون به هر شهر بود، افزود: شهرداری اصفهان ۵۰ دستگاه ون خریداری کرد که تاکنون تنها ۲۸ دستگاه از این ون های خریداری شده به شهرداری تحویل داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل کشوری است، تصریح کرد: در حال حاضر بعضی از این ون ها همچنان از سوی شرکت ایران خودرو دیزل پلاک گذاری نشده است، اما با پیگیری هایی که صورت گرفته، مقرر شده است تا اربعین سال جاری سهم شهرداری اصفهان به طور کامل تحویل داده شود.

پرورش ادامه داد: از مطالبات به حق رانندگان تبدیل به احسن خودروهای ون است که طی سنوات گذشته توسط سازمان تاکسیرانی کشور و سازمان های حمل ونقل در شهرهای مختلف به اتحادیه حمل ونقل مسافر و شهرداری انتقال یافته است.

وی با اشاره به دستور العمل واگذاری این خودروها گفت: دو سوم مبلغ از کمک بودجه دولت و یک سوم توسط شهرداری تأمین می شود، بنابراین امکان واگذاری به شخص حقیقی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی یک خودرو می تواند در حمل ونقل عمومی فعالیت داشته باشد که توسط شورای عالی ترافیک تأیید و از سوی سازمان شهرداری ها و حمل و نقل مسافر شهری در کشور به آن سهمیه اختصاص داده شود.

پرورش تاکید کرد: به دلیل بالا بودن مبلغ ون ها و اینکه هر دستگاه بالغ بر ۲ میلیارد تومان است، باید برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا رانندگان بتوانند این ون ها را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *