15:37

1403/02/04

سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان وظیفه رونمایی شد

سند ملی مهارت و اشتغال سربازان با قابلیت انسجام بخشی و همگرایی به عنوان سند میثاق برای مهارت آموزی سربازان به شمار می‌رود.

در پنجمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه سند ملی مهارت و اشتغال سربازان وظیفه توسط سردار باقری و دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سردار زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی رونمایی شد.

این سند در هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی اشتغال کشور به ریاست رئیس جمهور محترم در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۶ تصویب و به تمام دستگاه‌های اجرایی کشوری و لشکری جهت اقدام ابلاغ شده است.

این سند دارای ۴ سیاست راهبردی، ۱۵ سیاست اجرایی، ۵۴ دستاورد، ۵۹ برونداد، ۷۶ اقدام عمده است و بالغ بر ۴۰ دستگاه کشوری و لشکری را برای نقش آفرینی در حوزه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه پای کار می‌آورد.

متولی و محور اصلی اجرای این سند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح بوده و دبیرخانه آن در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی تشکیل می‌شود.

با اجرای این سند، تعداد مهارت آموزان سرباز، توسعه یافته و شتاب بیشتری می گیرد و تحقق شعار سرباز ماهر، اشتغال پایدار، اقتدار ملی تسریع شود و با همکاری و همگرایی دستگاه‌های کشوری و لشکری تعداد سربازان آموزش دیده که در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزارنفر مهارت تخصصی، ۲۰۰ هزار فنی حرفه ای، ۱۷۶ هزار کشاورزی، ۳ هزار ورزشی، ۴ هزار ارتباطات و ۲۱۰۰ نفر فرهنگی ۳۴۰ هزار نفر عمومی از مرز ۱ میلیون نفر عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *