23:31

1403/06/26

طومار اعلام افزایش هزینه ها و لزوم پذیرش افزایش نرخ کرایه حمل و نقل مسافر

اتحادیه سواری کرایه به همراه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های سواری کرایه و کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه بین شهری کشور خواستار افزایش 25 درصد نرخ حمل مسافر شدند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، این تشکل های صنفی در طوماری خطاب به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده که به « منظور ایجاد انگیزه در بین رانندگان و مالکان و جلوگیری از مشکلات عدیده ای که ممکن بود موجب اختلال در پیک سفرها به وجود آورد، اتحادیه سواری کرایه به همراه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های سواری کرایه و کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه بین شهری با قبول مسئولیت ۲۵ درصد نرخ حمل مسافر را در جهت کاستن از فاصله هزینه ها و درآمد رانندگان تعدیل نمودند و از جنابعالی که اشراف کامل به موارد ومسائل مطروحه دارید انتطار حمایت از اقدام به عمل آمده را داریم.»

متن این طومار که در اختیار خبرنگار تین نیوز قرار گرفته به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس امانی

معاون محترم وزیر و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

با سلام

احتراما با توجه به اعلام تعدیل نرخ حمل مسافر توسط تشکل های سواری کرایه به استحضار می رساند شرکت های سواری کرایه سراسر کشور در این برهه حساس که همزمانی سفرهای تابستانی و پیک سفرهای اربعین می باشد خود را ملزم به ارایه خدمات مطلوب و شایسته و در خورشان ملت ایران میدانند و این الزام وتعهد به خدمت را همواره در مناسبت های مختلف در طول سنوات گذشته به منصه ظهور و بروز رسانده است.

با عنایت به اینکه نرخ حمل و نقل مسافر از سال ۱۴۰۱ تاکنون توسط هیچ مرجعی به صورت رسمی اعلام نشده و این در حالی است که کلیه هزینه ها از جمله هزینه ها و خدماتی که عموما هم دولتی بوده اند در چندین مرحله افزایش داشته اند که اختصارا به مواردی به شرح ذیل اشاره می گردد:

قیمت خودروی سواری کرایه که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می شود از مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش عوارض آزادراهها که در اختیار آن سازمان می باشد.

نرخ کد رهگیری صورت وضعیت که در سال جاری به رقم حیرت انگیز ۸ برابری یا به عبارتی ۸۰۰ درصد توسط آن سازمان افزایش پیدا کرده است.

مبالغ جریمه های کمیسیون ها که از ۵۰۰ هزار تومان به ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان افزایش یافته است .

سایر خدمات دولتی که در دفاتر پیشخوان دولت ارایه می شود از جمله مالیات، کارت سلامت، آزمایش عدم اعتیاد ، آموزش هاو … ها که از سال گذشته افزایش چند برابری داشته است. حذف یارانه مابه التفاوت ریالی سوخت که بر اساس پیمایش توسط شرکت نفت واریز می شد از ابتدا سال ۱۴۰۲ به دلایل نامعلومی قطع و رانندگان از این حق قانونی خود محروم نموده و ضربه شدیدی بر دخل وخرج رانندگان این بخش وارد نموده است. علاوه بر موارد فوق و موارد ذکر نشده مانند افزایش قیمت لوازم یدکی، تعمیر و نگهداری خودرو، لاستیک و روغن و … رانندگان نیز مانند سایر اقشار جامعه با افزایش هزینه های معیشتی وتورم لجام گسیخته مواجه بوده و در رنج می باشند.

لذا با عنایت به موارد فوق و به منظور ایجاد انگیزه در بین رانندگان و مالکان و جلوگیری از مشکلات عدیده ای که ممکن بود موجب اختلال در پیک سفرها به وجود آورد، اتحادیه سواری کرایه به همراه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی شرکت های سواری کرایه و کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه بین شهری با قبول مسئولیت ۲۵ درصد نرخ حمل مسافر را در جهت کاستن از فاصله هزینه ها و درآمد رانندگان تعدیل نمودند و از جنابعالی که اشراف کامل به موارد و مسائل مطروحه دارید انتطار حمایت از اقدام به عمل آمده را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *