09:05

1403/01/10

نخستین اجلاس بین المللی حمل و نقل ریلی برگزار شد

نخستین اجلاس بین المللی شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کشورهای ازبکستان بلاروس، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، به منظور شناساندن بیشتر ظرفیت‌های حمل و نقل بین المللی ریلی ایران به ویژه مزیت‌های کریدورهای ریلی بین المللی عبوری از ایران، نخستین اجلاس بین المللی شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حمل و نقل ریلی ایران به همت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این اجلاس بین المللی مدیران ارشد و نمایندگان راه آهن‌های کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستلن، قرقیزستان، تاجیکستان و روسیه به همراه شرکت‌های فورواردری بار ریلی از ازبکستان و روسیه نیز حضور دارند. همچنین در این اجلاس یک روزه برخی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ریلی ایران شرکت کرده اند تا خدمات و توانایی‌های خود برای حمل و نقل بین المللی و ترانزیت از ایران را به شرکت کنندگان عرضه کنند.

باتوجه به موقعیت استراتژیک کشورمان و همچنین کریدورهای بین المللی ریلی مهم شمال به جنوب و شرق به غرب که از مسیر ایران عبور می‌کند و نیز اتصال شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد، مسیر ایران بعنوان یکی از کوتاه‌ترین، امن ترین و به صرفه ترین مسیرها برای ترانزیت ریلی از شرق به غرب به ویژه حمل بار کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به سمت اروپا، هند و نیز حمل بارهای ترانزیتی از بنادر مهم ایران می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *