13:18

1403/01/09

نخستین ترمینال بزرگ فرودگاه مهرآباد نیمه دوم امسال ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به محدودیت جا در فرودگاه مهرآباد، گفت: برنامه توسعه فرودگاه مهرآباد در گام نخست با شروع ساخت یک ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی با داشتن ۴۰ ایربریج (پل اتصال به هواپیما) در نیمه دوم سال اجرایی می شود.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از تین نیوز مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور با اشاره به محدودیت جا در فرودگاه مهرآباد، گفت: برنامه توسعه فرودگاه مهرآباد در گام نخست با شروع ساخت یک ترمینال ۱۰۰ هزار مترمربعی با داشتن ۴۰ ایربریج (پل اتصال به هواپیما) در نیمه دوم سال اجرایی می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا سیدی درباره برنامه شرکت فرودگاه ها برای توسعه فرودگاه مهرآباد در سال جدید، گفت: به دلیل ورود ناوگان جدید به صنعت، سال گذشته پر خیر و برکت بود اما افزایش ناوگان محدودیتِ جا در فرودگاه مهرآباد را دو چندان می کند.

 

توضیح داد: به جز مهرآباد در سایر فرودگاه های کشور محدودیت «جا» نداریم؛ هم اکنون مجبور هستیم از پارک شبانه بسیاری از هواپیماها که بیسِ پروازی آنها مهرآباد نیست جلوگیری کنیم، چراکه در مهرآباد جای پارک هواپیما به اندازه کافی وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: ۸۰ درصد فرودگاه مهرآباد در دست ارگان های مستقر است که منجر به کاهش فضای ترمینالی و پارکینگ فرودگاه شده است. بسیاری از این ارگان ها پیش تر مستاجر فرودگاه بودند اما حالا در نقش مالک رفتار می کنند. برنامه ساماندهی برای الحاق اراضی به محیط فرودگاه در دستور کار است و امسال فرودگاه مهرآباد توسعه می یافت

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: در سالی که گذشت ۱۷ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شدند، این فرودگاه نیاز به ترمینالی با دسترسی مناسب به پارکینگ و باند فرودگاه دارد. هم اکنون ترمینال های متعدد و پراکنده دسترسی راحت مسافران به یک پرواز راحت سخت کرده است.

 

وی گفت: تصمیم داریم بعد از ده ها سال با ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی، فضای ترمینالی را در فرودگاه مهرآباد توسعه دهیم. هم اکنون مشاور در حال انجام مطالعات برای طراحی این ترمینال است و با انجام مناقصات مربوط به طرح، در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی و ساخت این ترمینال بزرگ آغاز خواهد شد.

 

به گفته سیدی، صنعت هوایی با وجود مشکلات اقتصادی سعی می کند در ایمنی، امنیت و توسعه کمی و کیفی پیش قدم باشد.

 

وی با بیان اینکه در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ فقط در یک روز به ۱۵۷۵ پرواز سرویس داده شد، گفت: پیش بینی می کنیم که تعداد پروازها در تعطیلات نوروز امسال نیز افزایشی باشد. افزایش تقاضای سفر در بخش هوایی بالاست و همین موضوع نیاز به توسعه فرودگاه مهرآباد را دو چندان می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *