05:55

1403/02/01

پنتاگون: آمریکا در سوریه و عراق می‌ماند

دستیار وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که حضور نظامی خود را در عراق و سوریه حفظ خواهد کرد.

دانا استرول، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، ادعا کرد که آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، حضور نظامی خود را در عراق و سوریه حفظ خواهد کرد.

به گزارش المعلومه، دانا استرول با بیان اینکه داعش دیگر سرزمینی را در عراق و سوریه تحت کنترل خود ندارد، این گروه تروریستی را تهدیدی امنیتی عنوان و اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی در شرق سوریه باقی می‌مانند تا با تروریست‌های داعش مبارزه کنند.

استرول اظهار داشت که لوید آستین، وزیر دفاع  آمریکا برای حفظ نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه در یک جلسه مشورتی برای حمایت از این نیرو‌ها در مبارزه با داعش تاکید کرد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در انتها عنوان کرد که هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، مشاهده نخواهد شد و تحریم‌های آمریکا علیه سوریه همچنان پابرجاست و هیچ برنامه‌ای برای عادی سازی روابط در آینده با دمشق وجود ندارد.

در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی در عراق از جمله در منطقه کردستان حضور دارند.

از طرفی دیگر نیز پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی السومریه از دیدار سفیر آمریکا در بغداد با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق خبر داد. دفتر اطلاع رسانی قاسم الاعرجی اعلام کرد دو طرف درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در جهان و منطقه گفتگو و راه‌های افزایش همکاری‌های دو جانبه را بررسی کردند. الاعرجی در این دیدار آتش بس در یمن را با اهمیت خواند و آن را فرصتی برای تفاهم میان یمنی‌ها دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *