به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز،مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: ساخت چهار مسیر ریلی در استان فارس از جمله اتصال جهرم به شبکه ریلی، در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل 22 مهر در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان فارس گفت: با توجه به پهناور بودن استان فارس و ظرفیت های اقتصادی موجود در این استان، چهار مسیر ریلی و ۳ هزار کیلومتر راه و بزرگراه در این استان ساخته می شود.
وی افزود: راه آهن شیراز بوشهر، راه آهن شیراز گلگهر، راه آهن شیراز اهواز و اتصال جهرم به شبکه ریلی در اولویت شبکه ریلی استان قرار دارد.
خادمی اتصال جهرم به شیکه ریلی را موجب رونق شهرستان و بهره مندی از کارخانه ذوب آهن پاسارگارد اعلام کرد و افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس عملیات اجرایی قطعه ۲ این مسیر ریلی به طول ۲۷ کیلومتر آغاز شد تا در آینده شاهد احداث و بهره برداری از محور ریلی جهرم خفر کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر باشیم.
همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس، عملیات اجرایی قطعه دو اتصال جهرم به شبکه ریلی به عنوان بخشی از طرح ریلی شیراز بوشهر آغاز شد.
این قطعه به طول ۲۷ کیلومتر بخشی از این محور ریلی جهرم خفر کوار به طول ۱۲۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی قطعه اول یه طول ۳۱ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۲۱ درصد در دست اجرا قرار دارد و مطالعات تکمیلی قطعه ۳ نیز در حال انجام است.
با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی، اتصال جهرم به شبکه راه آهن کشور موجب سهولت دسترسی به کارخانه ذوب آهن پاسارگارد در این منطقه به سمت شیراز و بوشهر و در نهایت جنوب کشور است.
به منظور ساخت این مسیر ریلی ۹۸۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰۶ هزار متر مکعب خاکریزی، ۴۱ هزار متر مکعب بتن ریزی صورت می گیرد و در آن یک دستگاه تونل به طول ۲۰۰ متر، یک دستگاه گالری به طول ۲۱۱ متر و یک دستگاه پل به طول۵۱۰ متر احداث خواهد شد.
حداکثر سرعت طرح برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.