08:54

1403/01/10

کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

برخی کشور‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا اعلام کردند ممکن است در هفته‌های آینده بخشی از ذخایر نفتی استراتژیک خود را آزادسازی کنند.

با انتشار خبر احتمال آزادسازی بخشی از ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا و برخی کشور‌های بزرگ مصرف کننده و نیز ادامه قرنطینه کرونایی در شهر‌های بزرگ چین از جمله شانگهای روندی قیمت نفت خام امروز هم در بازار انرژی نزولی بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۳۸ سنت کاهش به ۱۰۲ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۶ سنت کاهش، ۹۸ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

طبق گزارش‌های منتشر شده کشور‌های عضو آژانس بین المللی انرژی در شش ماه آینده حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت خام تولید خواهند کرد. با تمام تحولات بازار، اما سازمان نفتی اوپک پلاس اعلام کرده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش تولید روزانه خود بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز ندارد.

تحلیلگران بازار‌های نفتی می‌گویند علی رغم تلاش‌های فراوان سازمان‌های بین المللی و آمریکا برای آزادسازی حدود ۳ میلیون بشکه نفت خام در بازار‌های جهانی هنوز نمی‌توان مطمئن بود این میزان می‌تواند کمبود نفت خام روسیه را در بازار‌های جهانی به دلیل تحریم‌های واشنگتن جبران کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *