07:01

1403/08/01

افزایش هزینه معاینه فنی ناوگان سواری کرایه / تبعیض آشکار بین تاکسی های اینترنتی و سواری کرایه

دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه برون شهری کشور در نامه ای به معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از افزایش دو برابری نرخ معاینه فنی خودروهای سواری کرایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ، تین نیوز، حمید حسین زاده در این نامه با اشاره به اجبار ناوگان سواری کرایه به انجام هر سه ماه یک بار معاینه فنی تاکید کرد: هزاران دستگاه اسنپ، ماکسیم، تپسی، سواری شخصی، آژانس تلفنی و …  به طور غیر قانونی، بدون محدودیت و بدون مدارک متعدد قانونی رانندگان حرفه ای ، مسافر بین شهری حمل و نقل نموده و سالی یک بار هم بیشتر معاینه فنی نمی گیرند،  آیا این اجبار و تبعیض  آشکار در حق رانندگان خودروی  سواری کرایه  در اخذ  معاینه سه ماهه  دلیل و توجیهی دارد ؟

این فعال صنفی همچنین به عدم حمایت های دولتی از رانندگان سواری کرایه خبر داد و افزود: این رانندگان از هیچ گونه حمایت دولتی بهره مند نبوده و حتی یارانه مازاد سوخت برحق آنان مدت مدیدی است که بدون هیچ توضیح و توجیهی قطع گردیده است.

متن نامه حمید حسین زاده به شرح زیر است:

با سلام و آرزوی توفیق

احتراما در رابطه با معاینه فنی سواری های پلاک کرایه عمومی بین شهری مواردی را بعنوان تقاضای رانندگان و شرکت های مسافربری کل کشور به عرض می رساند که امید است مورد توجه و مساعدت آن مقام محترم واقع گردد

۱- نرخ معاینه فنی اخیرا افزایش بیش از دو برابری داشته و این برای رانندگان سواری کرایه که هر سه ماه یک بار ملزم به اخذ معاینه هستند مضاف بر افزایش هزینه های غیر موجه ، غیر کارشناسی وغیر عادلانه  موجب دلسردی و نارضایتی آنان نسبت به فعالیت در این بخش گردیده است.

مستحضر می باشید که این رانندگان از هیچ گونه حمایت دولتی بهره مند نبوده و حتی یارانه مازاد سوخت برحق آنان مدت مدیدی است که بدون هیچ توضیح وتوجیهی قطع گردیده است.

۲- در مراکز معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز علاوه بر معاینه معمول و تست سالانه هیدرواستاتیک، بازدید چشمی هم مقرر و انجام می پذیرد  و برای آن نیز هزینه جداگانه به همان مقدار اخذ می گردد که بسیار  غیرمنطقی می باشد، معاینه فنی یعنی بازدید کلیه اجزای ماشین اعم از برق و گاز و بنزین و …  قرار نیست برای هرکدام وجه جداگانه ای  اخذ شود

۳- مستحضر هستید که شرکت های مسافربری بنا بر مصوبه و دستور  سازمان راهداری  از مدیران فنی آموزش دیده و دارای مدرک معتبر  استفاده  میکنند که کلیه سرویس های این  خودروها  قبل از حرکت توسط انان  بازدید  وچک میگردد ، لذا اخذ معاینه سه ماهه از مراکز معاینه فنی اگر  کاری عبث نباشد  جز دوباره کاری و موازی کاری  و اتلاف وقت و  تحمیل هزینه  اضافی  برای رانندگان است مفهومی دیگر ندارد

۴- هزاران دستگاه اسنپ،ماکسیم،تپسی،سواری شخصی، آژانس تلفنی و …  بطور غیر قانونی ، بدون محدودیت و بدون مدارک متعدد قانونی رانندگان حرفه ای  ، مسافر بین شهری حمل و نقل نموده و سالی یک بار هم بیشتر معاینه فنی نمی گیرند،  آیا این اجبار و تبعیض  آشکار در حق رانندگان خودروی  سواری کرایه  در اخذ  معاینه سه ماهه  دلیل وتوجیهی  دارد ؟

عالیجناب، باور بفرمایید به دلیل فشار مضاعف و نبود سیاستهای حمایتی، حمل و نقل عمومی نه فقط در بخش سواری کرایه بلکه در کلیت آن  در حال احتضار است ،

ِِلذا از حضرتعالی بعنوان مسئول ومتولی حمل ونقل عمومی استدعا دارد  با توجه به موارد فوق مقرر فرمایید   موضوع بطور جد پیگیری و ترتیبی اتخاذ گردد تا مدت زمان و مبلغ هزینه معاینه فنی سواری های پلاک کرایه عمومی مورد تجدید نظر واقع شود و زمان سه ماهه آن  به شش ماه افزایش یافته و هزینه آن نیز به  هر طریقی که ممکن است  ، حتی با کمک ویارانه سازمان محترم راهداری  ،  به میزان پنجاه درصد کاهش یابد که  تحقق این امر با توجه اینکه رانندگان سواری کرایه همواره در سرما وگرما با نرخ مصوب سازمان متبوع  کرایه اخد میکنند ضمن اجرای عدالت و انصاف  و رصایت مندی رانندگان ، موجب عدم انگیزه افزایش نرخ کرایه برای مسافران محترم نیز می گردد

بدوا از توجه و دستور مساعد جنابعالی در این خصوص سپاسگزاری می گردد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *