01:09

1403/01/10

آخرین وضعیت جاده‌ های کشور در روز ۱۳ فروردین

معاون عملیات پلیس راهور به تشریح آخرین وضعیت جاده های کشور در روز ۱۳ فروردین پرداخت.

 

به گزارش ایران ناوگان به نقل از ایسنا، محمدباقر سلیمی درباره آخرین وضعیت جاده ها اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح امروز (۱۳ فروردین) شاهد افزوده شدن حجم تردد به ویژه در مسیرهای برگشت به سمت کلانشهرها و مراکز استان ها بوده ایم.

وی افزود: در جنوب و بافت های مرکزی کشور به لحاظ وسعت راه ها و ظرفیت های بسیار مناسب موجود، ترافیک پرحجم اما روان است و گره ترافیکی و سنگینی ترافیک را نداریم.

معاون عملیات پلیس راهور با اشاره به محورهای شمالی کشور تصریح کرد: در محورهای شمال به جنوب منتهی به تهران در مسیر رشت به سمت قزوین، در محدوده امامزاده هاشم، منجیل و رودبار شاهد تراکم تردد هستیم. مسیر فیروزکوه به سمت تهران نیز در محدوده پل سفید همین وضعیت وجود دارد.

وی تاکید کرد: لحظه به لحظه حجم تردد و تعداد وسایل نقلیه در مسیر برگشت در حال افزایش است.

سلیمی با پیش بینی نسبت به حجم ترافیکی در ساعات بعدازظهر و بعد از اذان ظهر توضیح داد: پیش بینی ما این است که در این ساعات بخشی از مردم سفر خود را از مقاصد به مبدا اولیه خود – کلانشهرها و شهرهای بزرگ – آغاز می کنند. خواهشمندیم که با برنامه ریزی سفر خود را به ساعات پایانی رو به تعویق نیندازند. امیدواریم با پرهیز از عجله و شتاب، رعایت سرعت مطمئنه و  توجه به حقوق دیگر شهروندان سفر خود را در کمال ایمنی طی کنند.

معاون عملیات پلیس راهور همچنین اظهار کرد: محدودیت تردد در حال حاضر برای انواع کامیون ها و کشنده ها البته به جز مواد سوختنی و فاسدشدنی در سطح معابر برون شهری کشور است. همچنین تردد موتورسیکلت ها در مسیرهای برون شهری ممنوع است.

سلیمی در ادامه با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس گزارش های هواشناسی در نیمه شرقی کشور شاهد بارش باران در برخی از محورها به صورت پراکنده هستیم. لازم است برای تردد در این محورها به علت سطح لغزندگی معابر سرعت مطمئنه و کاهش سرعت رعایت شود. همچنین در جنوب کشور باد شدید و در برخی نقاط به ویژه محورهای کویری گردوخاک را نیز شاهد هستیم. رانندگان در این مسیرها در صورت ایجاد محدودیت دید لازم است در نقاط امن حاشیه مسیر توقف کنند و پس از رفع محدودیت دید به مسیر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به احتمال افزایش ترددها درباره اعمال محدودیت های جدید گفت: در مرکز تحلیل داده های پلیس راهور به صورت برخط همکاران وضعیت و حجم تردد را به صورت لحظه ای کنترل می کنند. بدین جهت هر زمانی در هر محوری سطح اشغال مسیر، انباشتگی خودرو یا چگالی بیش از ۶۰ درصد شود محدودیت ها اعمال و اطلاع رسانی نیز صورت می گیرد.

سلیمی در پایان درباره محدودیت های جاده ای در ۱۴ و ۱۵ فروردین تصریح کرد: فعلا محدودیتی در دستورکار نیست مگر اینکه شرایط تردد در هر محوری بیش از ۶۰ درصد اشغال شود اعمال محدودیت خواهیم داشت  و اطلاع رسانی نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *