21:44

1403/01/09

آخرین وضعیت طرح سامان دهی کارت سوخت جایگاه ها

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ابتدای سال جاری طرح جمع آوری کارت های سوخت جایگاه داران را با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا کرد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ابتدای سال جاری طرح جمع آوری کارت های سوخت جایگاه داران را با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اجرا کرد.

 

براساس این طرح قرار شد به ازای هر سکو، یک کارت سوخت در جایگاه باقی و مابقی کارت ها از جایگاه های سوخت جمع آوری شود و افراد برای سوخت گیری ملزم به استفاده از کارت سوخت شخصی هستند.

 

همین رابطه رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور، در گفت وگو با میزان اظهار کرد: پس از اجرای جمع آوری کارت سوخت جایگاه داران، استفاده از کارت شخصی برای سوخت گیری افزایش یافته است و مردم تمایل بیشتری به استفاده از کارت های سوخت خود دارند.

 

وی تاکید کرد: در ابتدای اجرای این طرح با مشکلاتی روبه رو بودیم که با گذر زمان و همکاری مردم این مشکلات حل شد و جایگاه داران در تلاش هستند که مردم کم ترین مشکل را در اجرای این طرح داشته باشند.

 

سخنگوی صنف جایگاه داران اعلام کرد: براساس بررسی ها و بازرسی هایی که به صورت آزمایشی در برخی از استان ها انجام شده است میزان سوخت گیری مردم با کارت شخصی رشد داشته و پیش بینی می کنیم این آمار در آینده نزدیک افزایش یابد.

 

به گفته نواز در تمامی استان ها به جز استان هایی که طرح های بومی در آن ها در حال اجرا است، به ازای هر سکو در جایگاه، یک کارت سوخت وجود دارد.

 

سهمیه هر کارت سوخت جایگاه داران روزانه ۸ هزار لیتر است

وی همچنین گفت: سهمیه هر کارت سوخت جایگاه داران ۸ هزار لیتر است و روزانه این سهمیه شارژ می شود. بنا به اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، ۹۰ درصد مردم دارای کارت سوخت هستند و اگر همه افراد از کارت شخصی خود استفاده کنند، این مقدار از سهمیه کارت سوخت جایگاه داران برای افرادی که کارت ندارند کافی خواهد بود.

 

نواز در ادامه افزود: تنها ۱۵ درصد از جایگاه ها در کشور جزء جایگاه ها پرفروش هستند و سعی کرده ایم در این جایگاه ها یک کارت سوخت ذخیره وجود داشته باشد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

 

همچنین علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، در گفت وگو با رسانه ملی در رابطه با اجرای این طرح گفته است: در قانون بودجه سال جاری تاکید شد تحویل سوخت بر اساس کارت های شخصی باشد و پیش بینی های لازم درخصوص تحویل کارت سوخت به متقاضیان انجام شد.

 

۵۵ درصد سوخت گیری در یک ماه گذشته از طریق کارت شخصی انجام شده است

به گفته وی عرضه سوخت تا قبل از فراخوان استفاده از کارت های شخصی یعنی در یک ماه گذشته، ۵۵ درصد سوخت گیری از طریق کارت شخصی و ۴۵ درصد از طریق کارت جایگاه ها انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۴، پس از تک نرخی شدن قیمت بنزین استفاده مردم از کارت سوخت شخصی کاهش یافته، اعلام کرده است: با اطلاع رسانی که از قبل شده بود مردم همکاری کردند و استفاده از کارت شخصی بیشتر شده است.

 

به گفته نژادعلی بر اساس میزان نازل هایی که در جایگاه وجود دارد کارت اضطراری فراهم شده و از ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین، ۶۰ درصد با کارت شخصی و ۴۸ میلیون لیتر از طریق کارت آزاد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *