11:06

1403/05/06

آزادراه اصفهان شیراز چند باجه عوارضی دارد و عوارض آن چقدر است؟

در آستانه افتتاح آزبه گزارش تین نیوز، عبور از اتوبان اصفهان شیراز که طی روزهای آینده شاهد گشایش آن خواهیم بود قطعا با امنیت و آرامش بیشتری نسبت به مسیر قبلی همراه خواهد بود. این امنیت و آرامش هزینه هایی هم در بردارد که موجب نگرانی برخی متقاضیان استفاده از این اتوبان را فراهم کرده است.ادراه اصفهان شیراز این پرسش برای متقاضیان تردد در این آزادراه ایجاد شده است که رانندگی در اتوبان مذکور برای آنها چقدر آب خواهد خورد؟!

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، عبور از اتوبان اصفهان شیراز که طی روزهای آینده شاهد گشایش آن خواهیم بود قطعا با امنیت و آرامش بیشتری نسبت به مسیر قبلی همراه خواهد بود. این امنیت و آرامش هزینه هایی هم در بردارد که موجب نگرانی برخی متقاضیان استفاده از این اتوبان را فراهم کرده است.
دغدغه گرانی عوارض این آزادراه از آنجا کلید خورد که چندی پیش یکی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی درباره این اتوبان سخنانی گفت. در این سخنان وی به این نکته اشاره کرد که پیش بینی چند نقطه برای اخذ عوارض آزادراه اصفهان شیراز انجام شده است.

یک آزادراه اصفهان شیراز و چند بار عوارض دادن!
بر این اساس به نظر می رسد با محور مواصلاتی مواجه خواهیم بود که عوارض آن در 2 یا 3 مرحله از تردد کنندگان دریافت می شود. این اتفاق اگر روی دهد چندان خوشایند نیست و بسیاری از رانندگان از این که برای عبور از یک اتوبان چند بار از آنها عوارض اخذ شود، گله خواهند کرد.

از سوی دیگر، اظهارات دست اندرکاران ساخت این آزادراه نشان می دهد اتوبان فوق الذکر هزینه های سنگینی داشته که توسط سرمایه گذاران مختلف تامین شده است. طبعا این سرمایه گذاران انتظار دارند سرمایه گذاری آنها با سود و بازدهی مناسبی به آنها بازگردد اما آیا این خواسته موجب تعیین عوارض گران برای آزادراه اصفهان شیراز نخواهد شد؟

تجربیات تا حدی مشابه به ما نشان می دهد آزادراه هایی که در سال های اخیر افتتاح شده اند همواره عوارض بالاتری از حد انتظار متقاضیان و تردد کنندگان داشته اند. نمونه بسیار روشن آن، آزادراه تهران شمال است که عوارض آن از نظر بسیاری از استفاده کنندگان گران تعیین شده و این گرانی کاملا ملموس است.

اگر عوارض آزادراه اصفهان شیراز نیز به سبک و سیاق محورهایی مثل اتوبان تهران شمال تعیین شود، انتقاد بهره برداران و رانندگان این اتوبان را در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است؛ از اظهارات مسئولان احداث این اتوبان این طور استنباط می شود که تاکنون حدود 14 هزار میلیارد تومان برای این اتوبان هزینه شده است. در میان ترکیب سرمایه گذاران متنوع این محور وزارت دفاع نیز حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *