08:08

1403/01/30

آغاز عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در مرکز عراق

الحشد الشعبی عراق، از آغاز عملیات تعقیب و جستجوی گسترده عناصر باقی مانده داعش خبر داد.

الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش عراق و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) امروز (یکشنبه) عملیات تعقیب و جستجوی گسترده‌ای را در منطقه حاوی العظیم در شرق استان صلاح الدین آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «این عملیات با مشارکت نیرو‌های ارتش در فرماندهی عملیات الحشد الشعبی کرکوک و شرق دجله برای جستجوی مناطق حاوی العظیم برای جستجوی تروریست‌های داعش و انهدام مخفیگاه‌های آن آغاز شد.»

این عملیات در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش، گروه ترویستی داعش خونین‌ترین عملیات خود را علیه ارتش عراق در سال‌های اخیر انجام داد که باعث شهادت ۱۱ سرباز  در استان دیالی شد.

تروریست‌های تکفیری داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی حمله‌ای گسترده و همه جانبه علیه تمامیت ارضی عراق را آغاز کردند و بخش‌های وسیعی از خاک عراق را به اشغال خود درآوردند. در سال ۲۰۱۷، عراق با پس گرفتن قلمرو خود از چنگ داعش که تقریباً یک سوم مساحت این کشور را در بر می‌گرفت، پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد. با این وجود عناصر و مزدوران وابسته به این گروه تروریستی همچنان در مخفیگاه‌هایی در عراق و سوریه وجود دارند و هر از چندگاهی علیه مردم این دو کشور عملیات‌هایی را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *