08:34

1403/05/06

آمادگی راهداران برای مواجهه با سرما و یخبندان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی‌های لازم برای مواجهه با بدترین شرایط در راه‌های استان در فصل سرما و یخبندان صورت گرفته و راهدارخانه‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی گفت: ۷۳ راهدارخانه به تجهیزات زمستانی مجهز شده و ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات اداره کل و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی برای راهداری زمستانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه لازمه بازگشایی راه‌های روستایی، باز بودن راه‌های اصلی است تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود اولویت با باز نگهداشتن آزادراه‌ها و راه‌های اصلی است و بر این اساس در حوزه راه روستایی به تعامل دهیاران نیازمندیم.

علیزاده با اشاره به اینکه کلیه ناوگان حمل بار و مسافر باید کنترل شود تا از نظر ایمنی و داشتن تجهیزات لازم مشکلی برای تردد در گردنه‌های برف گیر نداشته باشد، گفت: سیستم اتوبوسی استان باید با نظر مرکز مدیریت راه‌های استان حرکت کرده و در صورت وجود مشکل، از حرکت آن‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از وجود چندین نقطه کور ارتباطی در آزادراه تبریز زنجان هم خبر داد و از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست با اتخاذ تمهیدات لازم، برای رفع مشکل این نقاط اقدام‌کند تا در هنگام بارش‌ها مشکل پیش نیاید.

وی از صدا و سیما و رسانه‌های دیداری و شنیداری خواست با اطلاع‌رسانی به موقع در مواقع بحرانی، از مردم بخواهند تا در فصل زمستان از سفرهای غیر ضروری با خودروهای شخصی پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *