14:04

1403/01/10

آیا می‌توان از اپل واچ با گوشی اندرویدی استفاده کرد؟

صرف نظر از اینکه گوشی شما متعلق به سامسونگ، وان پلاس یا گوگل است یا نسخه اندرویدی را اجرا می‌کند، جفت کردن اپل واچ با اندروید امکان پذیر نیست، اما راه وجود دارد.

با این حال، می‌توانید از آیفون برای راه‌اندازی Apple Watch خود استفاده و سپس از آن برای نظارت بر تناسب اندام و سایر عملکرد‌های اساسی استفاده کنید، در حالی که همچنان به استفاده از تلفن اندروید به عنوان تلفن اصلی خود ادامه می‌دهید.

از آنجایی که اپل واچ با اندروید سازگار نیست، کاربران باید از آن به عنوان یک ساعت مچی مستقل استفاده کنند. سپس باید از آیفون برای تنظیم اپل واچ جدید خود استفاده کنید. برای تنظیم ساعت نمی‌توان از تلفن اندرویدی یا حتی آی پد استفاده کرد.

از آنجایی که اپل واچ از Apple ID متصل به دستگاه استفاده می‌کند، شما باید از آیفون خود استفاده کنید. هر آیفون قدیمی تا زمانی کار خواهد کرد که اپل همچنان از آن پشتیبانی کند. هنگام تنظیم اتصال تلفن همراه در ساعت، مطمئن شوید که تلفن اندروید شما خاموش است. سیم کارت اصلی خود را در این مرحله برای نتایج بهینه در آیفون خود وارد کنید.

پس از اینکه اپل واچ خود را متصل و راه اندازی کردید، می‌توانید شروع به نصب همه برنامه‌های دلخواه خود کنید. کاربران می‌توانند برنامه‌های جدید را از اپ استور دانلود کنند. همچنین اعلان‌هایی را از برنامه‌های متعددی دریافت خواهید کرد که برای عملکرد به آیفون نیازی ندارند (مانند iMessage).

از سوی دیگر، بسیاری از اپلیکیشن‌های watchOS مستقل نیستند و برای کارکرد نیاز به اتصال ساعت به آیفون دارند. همچنین به همین دلیل است که نباید از Apple Watch فقط دارای GPS استفاده کنید، زیرا نمی‌توانید از اکثر برنامه‌های ساعت استفاده یا اعلان دریافت کنید.

اتصال سلولی همچنین به ساعت مچی کمک می‌کند تا قفل‌های GPS سریع تری را بدست آورد که برای ردیابی فعالیت‌های خارج از منزل مفید خواهد بود. شایان ذکر است که بسته به اپراتور تلفن همراه خود، ممکن است مجبور باشید برای اتصال سلولی ساعت هزینه بیشتری بپردازید.

استفاده همزمان از اپل واچ و دستگاه اندروید

اکنون می‌توانید اپل واچ را هنگام استفاده از تلفن اندرویدی خود استفاده کنید. از آنجایی که این دو دستگاه قادر به اتصال نیستند، اعلان‌هایی از تلفن اندرویدی خود در ساعت اپل دریافت نخواهید کرد. از سوی دیگر، برنامه‌های مستقل در ساعت هوشمند که فقط به اتصال اینترنت LTE نیاز دارند، به خوبی کار می‌کنند. این ترتیب به شما این امکان را می‌دهد تا گام‌های روزانه خود را بشمارید، برنامه‌های تمرینی خود را بشمارید و از طریق هدفون به موسیقی گوش دهید.

برای همگام سازی داده‌ها گهگاه باید اپل واچ خود را به آیفون خود پیوند دهید. این همچنین هنگام به‌روزرسانی با جدیدترین نسخه watchOS مورد نیاز است.

سازگاری اندروید و اپل واچ

از آنجایی که اپل واچ رسما با اندروید سازگار نیست، تنها انتخاب شما استفاده از روش ذکر شده در بالا است. اگرچه این ایده آل نیست، اما به شما امکان می‌دهد از قابلیت‌های ردیابی سلامت اپل واچ استفاده کنید. با توجه به اینکه اپل چقدر اکوسیستم خود را به شدت حفظ می‌کند، بعید است در آینده این تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *