گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایسنا،مرتضی ضامنی در گفتوگو با ایسنا، در توضیح بیشتر افزود: طرح تعویض مخازن فرسوده و غیر استاندارد تاکسیها پیش از این در خرداد ۱۴۰۰ از سوی شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ گردید. اما اجرای بند ۲۳ این مصوبه بدلیل عدم شفافیت در بخشهایی از فرایند اجرایی، نتوانست وارد مرحله اجرایی شود.
ضامنی افزود: از این رو تصمیم به اصلاح مصوبه گرفته شد ولی اصلاحیه مصوبه هم به انتظار تاکسیرانان امیدوار خاتمه نداد و طرح آغاز نگردیده مجددا متوقف شد.
وی با تأکید بر اینکه از یک سو درخواستهای مستمر و تقاضاهای پی در پی جامعه تاکسیرانان و از سوی دیگر خطرات فعالیت مخزنهای فرسوده CNG، شهروندان و مسافران را تهدید می کرد، اظهار کرد: این امر باعث شد تا برای مرتبه دوم اصلاح مصوبه سال ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.
مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور ادامه داد: در نهایت شورای اقتصاد موضوع «طرح حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز، تبدیل کارخانههای خودروهای بنزینی به CNG سوز و کمک به احداث جایگاه های هوشمند عرضه سوخت CNG» را به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین نامه اجرایی آن، بررسی و به تاریخ ۱۲ مهر امسال تصویب و مجددا ابلاغ کرد.
ضامنی در خاتمه تصریح کرد: پس از اعلام فرآیند اجرایی طرح توسط مدیریت طرح CNG و نهایی شدن آن، اقدام مقتضی نسبت به اجرای طرح صورت خواهد گرفت.