13:28

1403/05/06

اتوبان اصفهان شیراز ؛ 3 نکته ای که قبل از ورود به طولانی ترین آزادراه ایران باید دانست

اتوبان اصفهان شیراز در روزهای اخیر افتتاح شده است اما رانندگان قبل از این که وارد این اتوبان شوند باید به 3 نکته توجه داشته باشند.

اتوبان اصفهان شیراز در روزهای اخیر افتتاح شده است اما رانندگان قبل از این که وارد این اتوبان شوند باید به 2 نکته توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، آزادراه اصفهان شیراز از روز پنجشنبه 20 مهر به روی عموم باز شد. افتتاح این اتوبان از نظر کوتاه شدن مسیر بین دو استان گردشگر پذیر کشور، اقدامی مطلوب است. طول این اتوبان 212 کیلومتر است و قرار است در 7 نقطه از این مسیر عوارض جاده ای دریافت شود. رانندگان قبل از ورود به اتوبان اصفهان شیراز باید 3 نکته را در نظر داشته باشند.

1) آزادراه اصفهان شیراز فعلا به روی کامیون ها بسته است
بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی این آزادراه هنوز برای ورود کامیون ها و تریلی ها آماده نیست. ورود خودروهای سنگین به این آزادراه نیازمند زیرساخت هایی همچون پمپ های گازوئیل است که گویا هنوز در این مسیر راه اندازی نشده است.

2) قبل از ورود به اتوبان باک بنزین خود را پر کنید
در این اتوبان که طولانی ترین آزادراه کشور به شمار می آید فعلا فقط یک پمپ بنزین ثابت و 3 پمپ بنزین سیار مستقر شده است. بنابراین بهتر است قبل از ورود به اتوبان از کافی بودن بنزین خود مطمئن شوید.

3) خدمات و استراحتگاه های جاده ای تکمیل نشده است
این اتوبان هنوز در مراحل تکمیل قرار دارد و استراحتگاه های بین راهی در آن به تعداد کافی وجود ندارد. بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی فعلا فقط یک توقفگاه در اتوبان اصفهان شیراز به بهره برداری رسیده و قرار است سایر توقفگاه ها هم به سرعت تکمیل شده و راه اندازی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *