07:48

1403/05/06

اتوبان اصفهان شیراز و مترو پرند ؛ راز قهر و آشتی با 2 پروژه حمل و نقلی چیست؟

دولت با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز نشان داد اگر عزم خود را جزم کند پروژه های مهمی را که تاخیرهای 10 ساله دارند را به سرعت به بهره برداری می رساند اما چرا مترو پرند با مهربانی دولتمردان مواجه نمی شود؟

دولت با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز نشان داد اگر عزم خود را جزم کند پروژه های مهمی را که تاخیرهای 10 ساله دارند را به سرعت به بهره برداری می رساند اما چرا مترو پرند با مهربانی دولتمردان مواجه نمی شود؟

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از تین نیوز، تماس های مکرر شهروندن و ساکنان پرند با تین نیوز به منظور پیگیری زمان افتتاح مترو پرند حکایت از تمام شدن صبر آنها دارد. این پروژه مهم حمل و نقل شهری سال هاست اسیر وعده ها شده و اکنون نیز مسئولان افتتاح آن را از یک ماه به ماه بعد حواله می دهند.

مشابه این تماس ها را زمانی از سوی هم وطنان در شهرهای مختلف استان فارس و اصفهان خصوصا شیراز شاهد بودیم که به شدت پیگیر افتتاح اتوبان اصفهان شیراز بودند. پروژه ای که سال ها مورد بی مهری دولت های قبل قرار گرفته بود اما دولت رئیسی به تکمیل آن اهتمام نشان داد و به انتظار بیش از 10 ساله ای که مردم برای افتتاح این آزادراه داشتند، پایان داد.

سوال اینجاست که چرا دولت موانع پیش روی یک ابرپروژه عظیم ملی مثل اتوبان اصفهان شیراز را با حداکثر سرعت برطرف کرد اما از انجام این کار برای مترو پرند خودداری می کند؟ بر اساس آخرین گزارش های مترو پرند که صدها هزار نفر در انتظار افتتاح آن هستند با هماهنگی بیشتر بین زیرمجموعه های دولت مثل وزارت نیرو با شهرداری می توانست در مهرماه افتتاح شود اما حل نشدن مشکل ایستگاه برق مترو پرند ، گشایش این ایستگاه را به دست انداز انداخته است.

در مورد اتوبان اصفهان شیراز نیز موانع متعددی مانع افتتاح این آزادراه بود اما دولت با تمام توان در این مورد تلاش کرد و طولانی ترین آزادراه کشور را به بهره برداری رساند. همکاری نه چندان مطلوب دولت و شهرداری در مورد مترو پرند این شائبه را ایجاد می کند که شاید برخی دولتمردان نظر مساعدی نسبت به مدیریت شهر و یا شخص شهردار تهران ندارند.

لازم است دولت به دغدغه ساکنان پرند که بخش اعظم آنها از اقشار حقوق بگیر و کارگر به شمار می آیند و نبود مترو مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می کند، توجه نشان دهد و برای برطرف کردن موانع افتتاح مترو این شهر، همان عزمی را از خود نشان دهد که برای افتتاح اتوبان اصفهان شیراز نشان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *