13:19

1403/01/10

اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی الزامی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از الزام اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از الزام اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌ها خبر داد.

دکتر احسان عراقی زاده ۲۵ فروردین ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ساماندهی حمل مواد معدنی و توافقات صورت‌گرفته میان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، صمت و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی الزامی است.

وی تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌ها صرفاً توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

عراقی زاده افزود: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه هرگونه حمل و نقل مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: مسئولیت تصمیمات متخذه از قبیل جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهده معدن داران خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص محموله حمل‌شده نیز از سوی اداره صمت استان به‌عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین صدمات وارده به رویه راه‌ها و پل ها توسط ناوگان حامل محموله‌های معدنی است که اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد حمل می‌کنند.

عراقی‌زاده در پایان با اشاره به این مطلب که سالانه بیش از ۳۶ میلیون تن کالا از مبادی استان کرمان توسط انواع کامیون، کامیونت و تریلر حمل می شود، گفت: بخش عمده این تناژ مربوط به مواد مواد معدنی است که به سمت استان هرمزگان حمل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *