05:18

1403/05/06

ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی در فرودگاه ارومیه

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی در فرودگاه شهید باکری ارومیه خبر داد و گفت: در راستای ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی اقدامات بسیار مناسبی از سال گذشته تاکنون صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمد علی نائل قراملکی مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دوربین‌های مداربسته امنیتی، فرودگاه ارومیه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال به تعداد ۹ دکل در ایرساید و لند ساید و ۴۵ دوربین به‌منظور پوشش تصویری محاوط دستگاه‌های کمک ناوبریDVOR/DME ،llz، GP، ILS و سوختگیری هواپیمایی نصب و بهره برداری شده است.

وی گفت: در راستای ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی اقدامات بسیار مناسبی از سال گذشته تاکنون صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتقای سرور دوربین مدار بسته حراست به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، نرده کشی روی دیوار حفاظتی به‌طول ۷۰۰ متر، سیم خاردار حلقوی دیوار های نقاط حساس فرودگاه به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر ،تغییر و بهسازی درهای اضطراری فرودگاه در ۳ موقعیت، اشاره کرد.

قراملکی در ادامه افزود: نصب یک دستگاه راه بند امنیتی ضد تروریستی در مبادی ورودی به درب آهن طبق استاندارهای مربوطه انجام شده است و درخواست خرید سرور نسل ۱۰ به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای امسال است.

وی همچنین عنوان کرد: اقدامات فرودگاه شهدای خوی در راستای افزایش ضریب امنیتی و حفاظتی فرودگاه، احداث دیوار حفاظتی و جاده گشت زنی در دستور کار فرودگاه شهدای خوی است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت ارتقاء زیر ساخت های امنیتی و افزایش ضرایب ایمنی در فرودگاه‌های استان تصریح کرد: طرح عملیات اجرایی احداث دیوار حفاظتی فرودگاه شهدای خوی به طول ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر۳۶۰ میلیارد ریال در دست اقدام و تعیین پیمانکار است.

وی با اشاره به اهم پروژه‌های امنیتی فرودگاه شهدای خوی ادامه داد: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای نصب دوربین های مدار بسته جدید به تعداد ۴ دکل و ۲۶ دوربین در محاوط و داخل سالن پروازی فرودگاه،ایجاد اتاق مانیتورینگ، راه بند ضد تروریستی درب آهن، در خواست تجهیز اتاق مانیتورینگ به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در برنامه های امسال پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *