پیش بینی می شود هزینه تولید خودروهای برقی کاهش یابد، در حالی که انتظار می رود هزینه تولید خودروهای بنزینی به دلیل متغیرهایی مانند افزایش قیمت نفت افزایش یابد. این تغییر در ساختار هزینه ممکن است منجر به افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی و کاهش تولید خودروهای سنتی گازسوز شود.
به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقاتی گارتنر اظهار کرد که خودروسازان در سال ۲۰۲۴، به مبارزه با تغییرات ناشی از نرم افزار و نقش های فزاینده برقی سازی ادامه خواهند داد که فاز جدیدی برای خودروهای الکتریکی ایجاد می کند. شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که خودروهای برقی با باتری تا سال ۲۰۲۷ به دلیل روش های جدید تولید که هزینه های تولید را کاهش می دهند، به طور متوسط ارزان تر از یک موتور احتراق داخلی قابل مقایسه خواهند بود.
گارتنر انتظار دارد که هزینه های تولید به طور قابل توجهی سریعتر از هزینه های باتری ها کاهش یابد که گران ترین بخش یک خودروی برقی هستند و حدود ۴۰ درصد از قیمت خودرو را تشکیل می دهند.
گارتنر همچنین پیش بینی می کند که ۱۵ درصد از شرکت های برقی که از دهه گذشته تأسیس شده اند، تا سال ۲۰۲۷، خریداری یا ورشکسته خواهند شد. این بدان معنا نیست که بخش خودروهای الکتریکی در حال فروپاشی است بلکه وارد مرحله جدیدی می شود که در آن شرکت هایی با بهترین محصولات و خدمات بر بقیه پیروز خواهند شد. خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ به رشد روزافزون ضریب نفوذ خود در بازار ادامه خواهند داد.
گارتنر می گوید با این حال، همه چیز برای دنیای خودروهای برقی رو به رشد است و پیش بینی می شود با وجود همه مشکلات، ضریب نفوذ بازار در سال جاری رشد کند. تخمین زده می شود که محموله های خودروهای الکتریکی در سال جاری به ۱۸۴ میلیون دستگاه و در سال ۲۰۲۵ به ۲۰.۶ میلیون دستگاه برسد.