07:07

1403/05/06

استقبال عراق از برقراری خط دریایی بندر خرمشهر به بصره

معاون وزیر حمل و نقل عراق در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر بر ارتقای تعامل و همکاری های مشترک تاکید کرد و گفت: ما در بندر خرمشهر این آمادگی را داریم تا در جهت همکاری های اقتصادی در حوزه های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست معاون وزیر حمل و نقل عراق با مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: خوشبختانه دو کشور مسلمان، دوست و همسایه ایران و عراق از اشتراکات دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زیادی برخوردار هستند و امیدواریم در سایه تعامل و همدلی، اقدامات خوبی را به صورت مشترک به سرانجام برسانیم.

عسکری با اشاره به ظرفیت و زیرساخت های موجود در بندر خرمشهر، عنوان کرد: بندر خرمشهر سالانه ظرفیت ۱۱ میلیون تن کالا دارد و با داشتن ۲۳۰ هکتار وسعت و ۲۱ پست اسکله از بنادر به روز و چند منظور ایران اسلامی به حساب می آید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، با توجه به زیرساخت های مناسب و کم نظیر، بندر خرمشهر را مناسب ترین بندر برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق و کویت توصیف کرد و گفت: ترمینال مسافربری بندر خرمشهر از دیگر ظرفیت های فعال بندر خرمشهر است و ما این آمادگی را داریم تا در سریع ترین زمان ممکن سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره را راه اندازی کنیم.

وی همچنین بر ضرورت انتقال علم و دانش دریایی، تاکید کرد و افزود: خوشبختانه این ظرفیت در بندر خرمشهر وجود دارد تا در امر دریانوردی آموزش های علمی و تجربیات خود را با بنادر کشور عراق به اشتراک بگذارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با امید بخش خواندن این نشست مشترک، گفت: ما در بندر خرمشهر این آمادگی را داریم تا در جهت همکاری های اقتصادی در حوزه های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشیم.

بنا بر این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، السید حسنین عبدالستار جبار معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق نیز در این نشست، اظهار کرد: کشورهای ایران و عراق برادر، همسایه و دوست هستند که در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد اشتراکات فراوانی دارند و نشست امروز به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و همکاری در حوزه بندری و دریایی دو کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت بنادر عراق، بیان کرد: ما در وزارت حمل و نقل کشور عراق در حوزه بندری و دریایی به دنبال همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه بندر خرمشهر هستیم.

معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق در رابطه با سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره، گفت: از راه اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره استقبال می کنیم و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

عبدالستار جبار عنوان کرد: ما از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست داریم که ظرفیت های علمی دریایی در جهت آموزش دریانوردان و همچنین نفرات دریایی بنادر عراق به ویژه در بحث مقابله با آلودگی دریایی را در اختیار ما بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *