16:01

1403/01/30

اضافه شدن ۱۷۴ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۴ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر شده است.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از ایسنا یعقوب وحیدکیا، دوشنبه ۲۲ اسفندماه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه می‌شود گفت: پیش از شیوع کرونا حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر فعال بود که در دوران شیوع کرونا ۲۰۰ دستگاه از آن‌ها که ۱۰ سال تعهد خدمت داشتند از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر خارج و سیستم با خلاء مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فعال بخش خصوصی نیز ۲۰ درصد اغلب در تعمیرگاه بودند اظهار کرد: برای پر کردن این خلاء، ۵۲ دستگاه اتوبوس زیر پوشش ناوگان اتوبوسرانی برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر از سرویس‌های دربستی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز خارج و به ناوگان اضافه شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: برای نوسازی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز و افزایش تعداد آن ها، شهرداری تبریز قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را منعقد کرد که ۶۰ دستگاه از آن‌ها تحویل شد و بقیه نیز تا پایان سال یا فروردین سال آینده تحویل شهرداری می‌شود.

وحیدکیا ادامه داد: برای خرید ۷۳ دستگاه اتوبوس جدید اسفند پارسال پول واریز کردیم که فقط ۱۴ دستگاه از آن‌ها تاکنون تحویل شده و در تیر ماه امسال نیز مجددا مبلغ خرید ۶۱ دستگاه اتوبوس را واریز کردیم که از این تعداد نیز ۱۴ دستگاه تحویل شهرداری شد.

وی با بیان اینکه برای فعال کردن ۶۰ اتوبوس جدید در خطوط اتوبوسرانی این شهر فراخوان جذب راننده پایه یک واجد شرایط منتشر شده است، یادآور شد: طی امسال بزرگترین انرژی شهرداری تبریز در بخش توسعه و نوسازی حمل و نقل صرف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: این شهر در سال ۱۴۰۱ در کاهش تصادفات با ۳۳ درصد طبق آمار پزشکی قانونی و ۴۳ درصد طبق آمار پلیس راه رتبه اول را کسب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع نقاط حادثه خیز و نقاط ترافیک زا از عمده اقدامات دستگاه‌های متولی برای کاهش آمار تصافات بوده است، افزود: این روند روبه رشد و توسعه بوده و در این راستا تعامل و همکاری خوبی بین مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی و مدیران ارشد استانی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *