09:37

1403/01/10

اعزام گروه‌های راهداری به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری

مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران گفت: در پی هشدار هواشناسی سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور، گروه‌های راهداری از ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران اعلام کرد: با هشدار سطح قرمز هواشناسی در پی فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین تا پنج شنبه ۲۴ فروردین ماه سال جاری، گروه‌های راهداری برای کمک به راهداران به استان‌هایی که پیش‌بینی وقوع سیل دارند، اعزام شدند.

 

مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران افزود: پیش‌بینی می‌شود در روز چهارشنبه مورخ ۲۳ فروردین ماه امسال برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید باشیم. همچنین این مخاطرات جوی در روز پنجشنبه مورخ ۲۴ فروردین ماه در استان‌های شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

 

مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران بیان کرد: این سامانه بارشی باعث بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیر ساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق می‌شود.

 

بهرامی نیا گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه سال جاری عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر توصیه می‌شود.

 

وی از کاربران و مسافران جاده‌ای درخواست می‌شود قبل از سفر، اطلاعات وضعیت راه‌ها را از سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱ دریافت و هنگام تردد در جاده های برون‌شهری احتیاط لازم را داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *