01:57

1403/02/01

اعلام برنامه های نوروزی و رمضانی شهرداری تهران

سخنگوی شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی شهرداری تهران گفت: نماد‌های نوروز از جمله اجزای هفت‌سین، سبزه، تخم مرغ‌های نوروزی در میادین اصلی شهر به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،  عبدالمطهر محمدخانی افزود: تفاوت امسال نسبت به سال‌های گذشته قراردادن برنامه نورپردازی بزرگ در دستورکار شهرداری است بگونه‌ای که ۵۰ اثر هنری در قالب سازه‌های نوری توسط هنرمندان و مجریان حوزه نور و نورپردازی شهری تهیه شده است.
وی با بیان اینکه این آثار نوری با الهام گرفتن از موضوعاتی همچون طبیعت، سال نو، تهران، انسان، شادی و نشاط و هنر انتزاعی است، ادامه داد: این آثار طراحی، ساخته و در قالب یک چیدمان محیطی در بوستان ملت نصب می‌شود که جشن نور «تهران زیبا» بزرگترین تجربه کشور در حوزه رویداد‌های طراحی و ساخت سازه‌های نوری است که می‌تواند با استمرار، به یک برند شهری تبدیل شود و تا پایان ماه مبارک رمضان تصویری زیبا از شب‌های پایتخت ارائه خواهد شد و به یک رویداد خاطره ساز تبدیل خواهد شد.

نصب مجسمه آرش کمانگیر و بزرگترین مجسمه برنزی سعدی

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه با  بیان اینکه در هر منطقه تهران، خیابانی انتخاب و گاردریل‌های آهنی‌اش برداشته  و گیاهان سرسبز با عنوان طرح رفیوژ سبز جایگزین می شوند، تصریح کرد:  بزرگترین مجسمه برنزی را بهار ۱۴۰۲ در خیابان سعدی نصب خواهیم کرد. همچنین مجسمه آرش کمانگیر در میدان ونک نصب خواهد شد. ب

 فرش گل و  راه‌اندازی کاروان گل و گیاه درمعابر شهری 

سخنگوی شهرداری تهران همچنین با اشاره به اینکه ایجاد فرش‌گل‌ها و پوشش اغلب معابر تهران با گیاهان سرسبز در ایام نوروز اجرایی می‌شود، گفت: در سطح مناطق ۲۲گانه بیش از هزار فرش گل در حاشیه بزرگراه‌ها ایجاد شده که تقریبا در حال اتمام است. تا ۱۵ اسفند ماه نیز اقداماتی که در این زمینه در شهر تهران انجام شده، برای شهروندان ملموس خواهد شد و بیش از ۲۱۰۰ المان گل در سازه‌ها و میادین تهران نصب می‌شود.
وی افزود: کاروان گل و گیاه قبل از سال تحویل به مدت یک هفته در خیابان‌های تهران به راه می‌افتد. همچنین در ۱۵ میدان بزرگ شهر قبل از سال تحویل به شهروندان گل اهدا خواهد شد و همچنین ۱۵۰۰ هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

برگزاری  تورهای تهران گردی 

عبدالمطهر محمدخانی در خصوص برنامه‌های حوزه گردشگری شهرداری تهران نیز گفت: برای شهر تهران در سال آینده ۳ کلان پروژه با عنوان‌های «تهران دیدنی»، «تهران؛ مقصد گردشگری» و «تهران‌شناسی» پیش‌بینی شده است و همه برنامه‌ها را در قالب این سه کلان پروژه تعریف کرده‌ایم که عمده برنامه‌های مربوط به تور‌های گردشگری در بخش پروژه «تهران دیدنی» تعریف می‌شوند.
وی افزو.د: مجموعه‌های نمایشگاهی و جشنواره‌ای در دسته پروژه «تهران؛ مقصد گردشگری» قرار می‌گیرند و در حال رایزنی برای انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران هستیم تا بتوانیم برنامه‌ها را تجمیع شده و به صورت بسته تهیه و در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار دهیم.

برنامه‌های “تهران دیدنی” در شب‌های نوروز

وی با بیان اینکه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد نیز با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر تهران برنامه‌های مشترکی را اجرا می‌کند، افزود: برنامه‌های “تهران دیدنی” در شب‌های نوروز شامل «تور چهار برج» و بازدید از برج‌های پرچم، آزادی، میلاد و طغرل، همچنین بازدید از خانه موزه سیمین و جلال، خانه‌موزه مهدی اخوان ثالث و خانه پدری فروغ فرخزاد و موزه و کتابخانه نادر ابراهیمی می‌شود.
محمدخانی با اعلام تشکیل کارگروه ویژه خدمات نوروزی اتوبوسرانی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات فرهنگی در ۲۲۰ ایستگاه اتوبوس پایتخت انجام می‌شود، گفت: به‌کارگیری ۱۷۴ اتوبوس نو و جدید برای خدمات‌دهی به شهروندان و مسافران نوروزی، اطلاع‌رسانی فرهنگی پایتخت ویژه نوروز و بهار طبیعت بر روی ۴۴ اتوبوس در سطح مناطق ۲۲ گانه، افزایش ساعات کار و خدمت‌رسانی خطوط اتوبوسرانی مناطق منتهی به بازار تهران از برنامه‌های شهرداری در این ایام است.

برپایی سفره افطاری ساده در پارک‌های بزرگ

سخنگوی شهردار  با اشاره به اینکه از اوایل نوروز ۱۴۰۲، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، اظهارداشت: بوستان‌های بزرگ تهران در ایام نوروز، افطاری ساده‌ای جهت پذیرایی از روزه‌داران فراهم می‌کنند و برنامه‌های مناسبتی نیز در بوستان‌های بزرگ پایتخت برگزار خواهد شد.
وی گفت:  همچنین برای تغییر در ساعت و شیفت کاری موزه‌های شهرداری برنامه‌هایی اتخاذ شده تا از این فرصت بهتر بهره بگیریم که در همین راستا با وزارت میراث فرهنگی نیز مذاکراتی خواهیم داشت تا آن‌ها نیز این تغییرات ساعات کاری را داشته باشند.
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملل در بوستان ملت در حال برنامه‌ریزی است، گفت: در تلاش هستیم در اماکنی مثل برج آزادی با وجود اینکه شهرداری متولی آن نیست، در ایام نوروز به ویژه در ماه مبارک رمضان تا پاسی از شب جشنواره‌های مختلف برگزار و علاوه بر این از رینگ دور برج آزادی به عنوان پیاده‌راه استفاده شود.

۳۰ شب ترتیل خوانی در برج میلاد

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در برج میلاد نیز ۳۰ شب ترتیل خوانی قرآن کریم اجرامی شود که از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۸ فروردین برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر برنامه‌های گلریزان و حمایت از آزادی زندانیان، توزیع اقلام ویژه نیازمندان، ویژه برنامه‌هایی برای کودکان کار و… از دیگر فعالیت‌هایی است که در این ایام توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *