15:16

1403/01/10

افتتاح ۲ قطعه از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است به بهره‌برداری رسید.

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۲ اسفند ، ۲ قطعه بزرگراهی استان بوشهر در کنگان و تنگستان که بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

این دوقطعه شامل ۱۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل اهرم-برازجان)به ارزش ۳هزارمیلیارد ریال و  سیزده و نیم کیلومتر بزرگراه چهارخطه به همراه دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل کنگان-دوراهک ) به ارزش ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد است که امروز افتتاح شد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد. این پروژه به طول ۱۸۵۰ کیلومتر در استاهای خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

قطعه بزرگراهی کریدور نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر ۱۴۰۳ به اتمام می رسد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رفع نقاط حادثه خیز در ۸۸۰ منطقه کشور در برنامه وزارت راه و شهرسازی است از اتمام قطعه بزرگراهی کریدور نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح ۲ قطعه از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: انتظار است تا  سال ۱۴۰۳ همکاران وزارت راه و شهرسازی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء تلاش کنند تا این کریدور در نوار ساحلی جنوب کشور به ویژه در استان بوشهر به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری های احمدی نماینده مردم استان در مجلس، افزود: قطعه بزرگراهی کریدور نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر ۱۴۰۳ به اتمام می رسد. بخش عمده این کریدور در استان سیستان و بلوچستان باقیمانده است که تلاش خواهد شد تا با بررسی های بیشتر آن بخش را نیز به سرعت به اتمام برسانیم.

تکمیل کریدورهای اصلی اولویت وزارت راه و شهرسازی است

بذرپاش با تاکید بر اینکه مردم استان بوشهر بارها و بارها وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی تکمیل کریدورهای اصلی کشور در اولویت این وزارتخانه است. بر همین اساس منابع مالی وزارتخانه برای تکمیل کریدورهای اصلی جاده ای و ریلی هزینه می شود تا کشور انتفاع اقتصادی بیشتری ببرد.

وی توضیح داد: تکمیل کریدورهای اصلی جاده ای و ریلی سبب خواهد شد تا با برنامه ریزی بهتر،کشور منفعت اقتصادی بیشتری ببرد. بدین معنا هرچقدر صنایع استان های مختلف از جمله استان بوشهر بتوانند در برنامه کریدورهای اصلی وارد شوند راحت تر سرمایه گذار جذب خواهد شد که این موضوع در اولویت اصلی ما قرار دارد.

برنامه رفع نقاط حادثه خیز در ۸۸۰ نقطه کشور

بذرپاش گفت: هم اکنون رفع نقاط حادثه خیز ۸۸۰ منطقه کشور را در دستور کار داریم که برخی از این مناطق پرحادثه با ایجاد یک روشنایی و برخی از مناطق نیز با کارهای بیشتری از جمله احداث تقاطع غیرهمسطح رفع خواهند شد که منابع زیادی را نیز می خواهد. در تلاش هستیم تا با رفع نقاط حادثه خیز جاده ای میزان تلفات را کاهش  بدهیم.

وی ادامه  داد: مسئولیت تامین راه های ایمن را و رفع نقاط حادثه خیز برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که بخشی از این اقدامات علاوه بر کارهای عمرانی شامل فعالیت های فرهنگی و کاهش خطاهای انسانی است.

بذرپاش افزود: با توجه به اینکه خودروهای تولید شده و همچنین راه های احداث شده نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند اما تعداد حوادث جاده ای کاهش نیافته است، نشان می دهد که خطای انسانی و سهل انگاری نیز بیشتر شده که نیازمند کار فرهنگی دراین خصوص هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *