11:20

1403/01/11

امیرعبداللهیان: برای یک توافق خوب آماده‌ایم

وزیر امور خارجه در نشست خبری با وزیر خارجه لبنان گفت: برای تأیید یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم، اما نه به قیمت عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران.

حسین امیرعبداللهیان گفت: با توجه به تجربه ارزشمند دیپلماسی آقای عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان، در خصوص مذاکرات وین با هم گفت‌وگو کردیم. معتقدیم طرف آمریکایی به جای بازی زمان و بازی با کلمات و اتلاف وقت باید رفتاری واقع بینانه و رویکردی درست را انتخاب کند.

به گفته وزیر خارجه، «برای تأیید یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم، ولی نه به قیمت عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران. در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافق در کوتاه مدت دست یافتنی است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: در صورت رسیدن به نقطه پایانی توافق، همه کشور‌های منطقه از آن سود خواهند برد.

او همچنین در خصوص موضوع لغو تحریم‌ها در مذاکرات وین نیز گفت: جزئیات مذاکرات را نمی‌توانم در نشست خبری بیان کنم. اما در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان به نقطه پایانی نرسیده‌ایم.

پیشنهاداتی برای عبور لبنان از شرایط سخت اقتصادی کنونی ارائه کرده‌ایم

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اهداف سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا بگوییم جز خیر لبنان و مردم لبنان را نمی‌خواهیم. من ماه گذشته در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ملاقات داشتم و به ایشان گفتم جمهوری اسلامی ایران همچنان آمادگی دارد برای حل مشکل برق لبنان اقدام به احداث دو نیروگاه یک هزار مگاواتی در کشور لبنان کند.

به گفته امیرعبداللهیان، «جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که در روز‌های سخت در کنار دوستان خود خواهد ماند. ما برای همکاری با لبنان جهت عبور از شرایط سخت اقتصادی کنونی پیشنهادات دیگری نیز ارائه کردیم که توسط مقامات عالیرتبه لبنان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *