23:36

1403/01/30

اهدای خون برای روزه‌داران منعی ندارد

رئیس برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان گفت: اهدای خون برای روزه‌دار مشکلی ایجاد نمی‌کند.

زهره مسائلی گفت: اهدای خون برای روزه‌دار مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما بهتر است ساعات اولیه روز یا بعد از افطار مراجعه‌کنند.

به گفته او با توجه به نیاز خون در ماه مبارک رمضان همانند سایر ماه‌های سال و کاهش تعداد مراجعه کنندگان، پس از افطار نیز در مرکز اهدای خون خواجو خونگیری انجام می‌شود که به همین سبب از داوطلبان دعوت می‌شود تا با اهدای خون به ویژه در دو هفته اول ماه رمضان قبل از لیالی قدر برای رفع نیاز بیماران همکاری کنند.

رئیس برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان گفت: به سبب مراجعه و استقبال فراوان اهداکنندگان خون به ویژه از اسفندماه تا آخر ۱۳ فروردین‌ وضعیت ذخیره خون در استان اصفهان بهبود یافت به شکلی که ذخیره خون در استان به ۸.۱۳ روز و در شهر اصفهان به شش روز رسید.

ساعات کاری مراکز اهدای خون شهرستان اصفهان در ماه مبارک رمضان از این قرار است که مرکز اهدای خون خاجو در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰، در شیف عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و در شیفت شب از ساعت ۲۰ تا ۱۲:۳۰ بامداد، مرکز اهدای خون عاشق اصفهانی روز‌های زوج و مرکز اهدای خون زرین‌شهر نیز روز‌های یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲
آماده خدمات رسانی به اهداکنندگان هستند.

در سایر شهرستان‌های استان همانند مراکز اهدای خون کاشان، نجف‌آباد، شهرضا، خوانسار و گلپایگان هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳، مرکز اهدای خون نایین روز‌های زوج و مرکز خمینی شهر نیز هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ فعال هستند.

آمار خونگیری استان در سال ۱۳۹۹با آفرزیس ۱۲۶ هزار و ۵۴۷ و خونگیری در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۳۳ هزار و ۹۴۱ است که ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *