01:44

1403/02/13

اولین کشتی سوخت پس از آتش بس به بندر «الحدیده» یمن رسید

منابع یمنی تایید کردند یک نفت‌کش بعد از ۸۸ روز توقیف در پی اجرایی شدن آتش‌بس به بندر الحدیده رسید.

عصام متوکل، سخنگوی وزارت نفت دولت نجات ملی یمن تایید کرد کشتی «سیپلاندر سافیر» با بار مازوت بعد از ۸۸ روز توقیف،  در پی اعلام آتش بس به سمت این کشور حرکت کرده و اکنون وارد بندر الحدیده شده است.

متوکل در ادامه گفت: با  این وجود هنوز سه کشتی سوخت بنزین و گازوئیل دیگر در توقیف عربستان است که از نماینده سازمان ملل می‌خواهیم که ترخیص سریع آن را برای کاهش فشار بر مردم یمن دنبال کند.

در همین راستا عدنان الجرموزی، مدیر شرکت نفت الحدیده امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرنگار المسیره گفت: «ما در تاسیسات نفتی الحدیده آمادگی لازم را برای ورود این نفتکش‌ها فراهم می‌کنیم. منتظر رسیدن این کشتی‌های حامل سوخت هستیم البته این تاسیسات نفتی حیاتی چهار روز پیش به شدت بمباران و کاملا از خدمت رسانی خارج شد، اما به رغم آن ما تلاش‌های لازم را برای بازگرداندن فعالیت‌ها به این تاسیسات نفتی انجام می‌دهیم. ما واقعا مایوس شده بودیم، زیرا (متجاوزان) به هیچ یک از آتش بس‌های سابق پایبند نبودند، اما این بار امیدواریم که آن‌ها به این آتش بس و این توافقنامه پایبند باشند. البته آینده همه چیز را روشن خواهد شد.»

مردم یمن که با بحران سوخت ناشی از محاصره و جنگ مواجه هستند، به مقادیر زیادی از سوخت برای کاهش بحران انسانی موجود نیاز دارند.

هفتم فروردین ماه هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آغاز شد. پیش از این مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *