03:55

1403/01/29

شهردار تهران: هفته آینده ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو تهران افتتاح می‌شود

شهردار تهران گفت: افتتاح چند بزرگراه و تونل ۹ کیلومتری در تهران از برنامه های شهرداری تهران است همچنین هفته آینده ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه اگر تمام تهران را نیز تبدیل به خیابان کنیم باز هم مشکل ترافیک وجود دارد گفت: علاوه بر ترافیک، تهران از آلودگی هوا نیز رنج می‌برد و آرامش و آسایش از شهروندان ما گرفته شده است و آرامش درخور شهروندان امروز وجود ندارد.

وی ادامه داد: تهران نیازمند بازنگری در حوزه حمل و نقل و در نتیجه گشایش برای مردم است و سال ۱۴۲۰ سال هدف است که در این ۱۱ خط مترو تکمیل می‌شود و ماحصل این تکمیل ۱۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه قدرالسهم مترو یک سوم حمل و نقل شهر در نظر گرفته شده است، گفت: اگر قرار باشد ۱۱ خط را تکمیل کنیم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پول احتیاج است و برای اتوبوس نیز مطابق با اسناد بالادستی ۱۱ هزار اتوبوس هدف است اما امروز در شهر ما حدود ۲ هزار اتوبوس فعال هستند و فاصله معناداری با هدف خود داریم.

زاکانی درباره وضعیت تاکسی‌های تهران گفت: عمده ون‌های تهران و ۷۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده هستند هچنین از ۳۰۰ هزار موتور کار همگی آنها نیازمند نوسازی هستند.

وی تصریح کرد: س جمع اعتبار مورد نیاز برای بازسازی حمل و نقل تهران ۵۰۷ هزار میلیارد تومان است.

زاکانی با بیان اینکه با هوشمندسازی و تکیه بر فناوری باید سهم مسافرت در تهران را کاهش دهیم گفت: روی این موضوع درحال فعالیت هستیم و افق روشنی برای سال ۱۴۰۲ وجود دارد و به دنبال این هستیم تا مقدمه‌ای برای مسافرت هوشمند ایجاد کنیم.

شهردار تهران گفت: ساماندهی هوشمند بار نیز گشایش دومی برای شهر ایجاد می‌کند که ما به ازای آن بتوانیم در حوزه حمل و نقل و آلودگی گشایش خوبی داشته باشم.

وی درباره مناسب سازی شهر گفت: سال گذشته ۲۶۰ کیلومتر از شهر مناسب سازی شد و امسال مناسب سازی بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار است.

زاکانی با بیان اینکه هدفگذاری حمل و نقل عمومی ۸ ساله است گفت: به دنبال این هستیم تا سال ۱۴۱۰ حمل و نقل عمومی کفاف سفرهای شهروندان را بدهد تا کمتر از خودروی شخصی استفاده شود.

شهردار تهران اظهار کرد: بنای ما این است که ابتدا ۷ خط متروی تهران تکمیل شود و با افزایش واگن‌های مترو به نیاز شهروندان پاسخ دهیم و هفته آینده ۹ کیلومتر و ۴ ایستگاه از خط ۶ مترو تهران افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: از طریق افزایش واگن‌های مترو و اورهال کردن آنها به دنبال افزایش رضایت شهروندان هستیم همچنین در حوزه اتوبوس نیز تأمین ۷ هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار است.

زاکانی درباره تراموا گفت: برخی از خطوط تهران کشش تراموا را دارد و برای این موضوع یک خط مطالعاتی از آزادی تا ترمینال شرق به طول ۱۸ کیلومتر درحال بررسی است و برای رینگ شمالی نیز ال ار تی در دستور کار است.

شهردار تهران با اشاره به ون گفت: بر اساس مصوبه باید ۲۵ هزار ون برای تهران تأمین کنیم و هدفگذاری نوسازی ۵۰ هزار تاکسی و حرکت به سمت گازسوز کردن و برقی کردن تاکسی‌ها نیز دیگر سرفصل شهرداری تهران است.

وی درباره موتورسیکلت‌ها گفت: پیگیری‌های برقی کردن ۳۰۰ هزار موتور برقی در دستور کار است و در کنار آن بحث دوچرخه و اسکوتر نیز مطرح است.

زاکانی گفت: افتتاح چند بزرگراه و تونل ۹ کیلومتری در تهران از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است و همگی این موارد در بسته حمل و نقل مدیریت شهری است و منابع آن را از طریق مولدسازی و مشارکت دنبال می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *