04:20

1403/05/06

ایلیوشین 76 پویا ایر در مهرآباد پارک شده یا به کریمه پرواز کرده؟

با وجود تکذیب پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 از سوی ایرلاین مالک این هواپیما، آمریکا بر وجود شواهدی از پرواز این هواپیما به کریمه خبر داده است.

با وجود تکذیب پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 از سوی ایرلاین مالک این هواپیما، آمریکا بر وجود شواهدی از پرواز این هواپیما به کریمه خبر داده است.

به نقل از تین نیوز،بع گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان،اخبار ضد و نقیض از پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 به کریمه طی روزهای اخیر توسط رسانه های داخلی و خارجی منتشر و تکذیب شده که نوعی سردرگمی در افکار عمومی ایجاد کرده است.

ابتدا این اخبار توسط رسانه های خارج از کشور و به عنوان اتفاقی مشکوک درباره دخالت ایران در جنگ روسیه و اوکراین در حمایت از روسیه منتشر شد. در مقابل ایرلاینی که ایلیوشین 76 را در اختیار دارد با تکذیب این اخبار، اساسا چنین پروازی را نشدنی قلمداد کرد.

بر اساس اطلاعیه پویا ایر، خبری که در برخی رسانه ها مبنی بر حضور ایلوشین ۷۶ هواپیمایی پویا به شماره ثبت EP-PUS در حال پرواز بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه در حال کمک رسانی به نیروهای روسیه منتشر شده کذب است. چرا که که این هواپیما در ساعات مورد ادعای این رسانه ها در فرودگاه مهرآباد پارک بوده و پروازی نداشته و اساساً چنین موضوعی از اساس کذب محض بوده است.

این درحالیست که ساعاتی پیش یک مقام مسئول آمریکایی بار دیگر ادعاها درباره پرواز ایلیوشین 76 متعلق به ایران به کریمه را تکرار کرد. ابرام پیلی که فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران است ادعا کرده که این هواپیما متعلق به سپاه بوده و در فرودگاه سیمفرپول کریمه فرود آمده و 2 ساعت بعد این فرودگاه را ترک کرده است.

با توجه به ضد و نقیض بودن اخبار فوق الذکر، انتظار می رود مراجع معتبر دیگر از جمله سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این باره اطلاع رسانی کرده و شفاف سازی لازم را به عمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *