05:53

1403/01/30

ایمنی راه‌های استان بوشهر برای سفرهای نوروزی تقویت می‌شود

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: با هماهنگی و تعامل دستگاهای زیربط در امر ایمنی به ویژه پلیس راه، تدابیر لازم برای ایمنی سفرهای نوروزی مردم فراهم شد.

به گزارش ایران ناوگان به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی شهابی شنبه‌شب در نشست هماهنگی برنامه سفرهای نوروزی استان بوشهر اظهار داشت: همه ظرفیت های بخش حمل ونقل و راهداری استان نیز برای ایمنی سفرهای مردم به کارگرفته شده است.

 

وی افزود: امکانات راهدارخانه ها و راهداری شهرستان ها با نفرات، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین ناوگان و امکانات شرکت های حمل و نقل مسافر استان بسیج شده اند تا سفرهای نوروزی مردم با ایمنی کامل همراه شود.

 

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های استان هم با کمک انواع سامانه های هوشمند جاده ای وظیفه رصد لحظه ای تردد و ترافیک در محورهای ارتباطی را برعهده دارد و کاربران جاده ای می توانند از طریق ارتباط با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راهها مطلع شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزر با ماه مبارک رمضان همراه می شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل از افطار و پس از افطار و در طول روز بیشتر می شود.

 

شهابی خاطرنشان کرد: رانندگان و هموطنان عزیز در سفرهای نوروزی از مجتمع های خدماتی رفاهی و همچنین نمازخانه های بین راهی که احداث شده اند جهت استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: نقش رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و در سفرهای نوروزی همه رانندگان باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است، لذا باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه، به سلامت به مقصد خود برسند.

 

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر درخصوص طرح سفرهای نوروزی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های افزایش سفرهای نوروزی امسال و براساس شیوه نامه‌های ابلاغی به استان‌ها، اداراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ماموریت دارد تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی راه‌ها، بستر سفرهای ایمنی برای مردم ایجاد کنند که با هماهنگی دستگاه‌های همکار از جمله پلیس و ارگان‌های دیگر ایمنی سفرهای نوروزی تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *