16:41

1403/01/10

بنادر استان هرمزگان رکورد ۲۰ ساله تخلیه و بارگیری را جابه جا کرد

افزایش ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان رکورد ۲۰ ساله این بنادر را جابه‌جا کرده است.

استان هرمزگان با توجه به نوار ساحلی ۱۲۰۰ کیلومتری و امکان ارتباط دریایی با دنیا در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جهان، مهم‌ترین استان کشور در حوزه بندری محسوب می‌شود.

توسعه بندرگاهی استان هرمزگان البته به بندر شهید رجایی ختم نمی‌شود، این استان ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد و گستر‌ش بنادر در شرق و غرب خلیج فارس و دریای عمان نیز دارد.

اکنون این بنادر در حال فعالیت و انجام خدمات دریایی هستند و به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، این بنادر توانسته‌اند رکورد جابه‌جایی، تخلیه و بارگیری کالا را به نسبت دو سال گذشته بشکند.

در سال گذشته بالغ بر یک میلیون ۷۹۴ هزار تن کالای غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده که این مسئله نیز رشدی بالغ بر ۱۳ درصد داشته است.

در این مدت بیشترین کالای صادر شده از بنادر شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی و ماشین‌آلات صنعتی بوده که به کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس و آفریقا صادرات شده است.

پارسال با یک جهش چشمگیر و رشد ۷۴ درصدی ما شاهد صادرات ۸۴۰ هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق استان هرمزگان بودیم.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در سالی که گذشت به آمار پهلودهی بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۵ شناور رسیدیم که رشدی ۴۵ درصدی نسبت به پارسال داشته است.

محمدحسینی گفت: مزیت دیگر این بنادر در جابجایی مسافران و تردد دریایی است که در سال گذشته بالغ بر سه میلیون سفر دریایی در این بنادر به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *