04:14

1403/05/06

بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت ۱۴۳ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی شهرستان تربت حیدریه

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تربت حیدریه از بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت ۱۴۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ایران ناوگان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علی اصغر کرباسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه گفت: عملیات بهسازی و تعریض ورودی‌های شهر تربت حیدریه از سمت مشهد و سمت گناباد به طول ۷/۵ کیلومتر، بهسازی محور سرهنگ – حصاریزدان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه‌های امیرآباد، شیله‌گشاد، کوهی، تجرود، غنچی، پاگدار، حصارجلال، زرکک و روکش آسفالت راه‌های تربت حیدریه – بایگ، بایگ – حصار، شورحصار-نوری، نوری – سربالا، نسر-قشرباط، نسر-قلعه نو، رباط سنگ- اسد آباد، کدکن-تلخ بخش، اسفیز- دافی، نوغاب، سرکاریز، برس، رودخانه و ورودی‌های سیوکی و سنگل آباد، تقاطع عریان و فدرد از مهم‌ترین اقدامات این اداره در بخش ساخت راه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ ایمنی راه‌ها با اولویت رفع نقاط حادثه‌خیز و مستعد حادثه اقداماتی شامل رفع نقاط پرتگاهی، نصب تابلو و علائم، ایجاد روشنایی، خط کشی راه‌ها، احداث پل؛ لکه گیری راه‌ها، عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی، شن و نمک پاشی، اجرای شیب شیروانی، تعویض، مرمت و نصب گاردریل از فعالیت‌های بخش راهداری در دولت مردمی در راستای افزایش جلب رضایت کاربران راه‌ها، با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است.

کرباسی گفت: در همین مدت یک شرکت سواری کرایه تاسیس و یک شرکت حمل‌ونقل در شهر رباط سنگ در حال تاسیس است. همچنین یک مرکز معاینه فنی سنگین در محور زاوه – تربت حیدریه احداث شده است و موانع احداث مجتمع خدمات رفاهی ملل در کمربندی تربت حیدریه رفع شد که عملیات اجرایی آن در حال انجام است. احداث یک دستگاه مجتمع خدمات رفاهی در محور تربت حیدریه – مشهد توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، افزایش۲۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه، ۴۹ دستگاه ناوگان باری و ۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی توسط بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و آغاز عملیات احداث یک باب نمازخانه و سرویس بهداشتی بین راهی در گرماب توسط اداره کل متبوع از اهم اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تربت حیدریه عنوان کرد: در مجموع ۶۶۰ میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های بخش راهداری در طول سه سال گذشته هزینه شده است که نسبت به دوره‌های قبل در نوع خود کم نظیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *