18:24

1403/02/05

تاریخ ۴ بهمن، دیدار رئیس مجلس با زنان کارآفرین

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پستی را از دیدار با بانوان کارآفرین مدیرعامل شرکت های دانش بنیان در فضای مجازی منتشر کرد:

” دیدار با زنان کارآفرینِ مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان

شخصیت حضرت زهرا (س) و امام (ره) که امروز ولادت ایشان هم هست، یک نکتۀ بسیار مهم و اساسی وجود دارد که امام فقیه، عارف، فیلسوف و مسلط به حوزه دینی و ابعاد فقهی ما در این خصوص می‌فرمایند «حضرت زهرا (س) یک رهبر واقعی و الگو برای همه جامعه اعم از مردان و زنان در بعد اجتماعی و سایر ابعاد بودند»؛ بنابراین افتخار می‌کنیم که چنین روزی به نام روز زن و مادر انتخاب شده است و باور داریم که در بعد انسانی و حتی اجتماعی هیچ تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد.

بحث جنسیت در جامعۀ ما موضوعیتی ندارد و زنان می‌توانند فعال باشند، هرچند که فرهنگ غرب به‌دنبال نگاه مردانه در زنان است، یعنی اگر زنان برخی خصلت مردان را پیدا کنند دیده می‌شوند، اما ما چنین دیدگاهی را قبول نداریم و چنین موضوعی را در شأن زنان نمی‌دانیم.

ما به سهم خود در مجلس و همه مسئولان نباید زنان جامعه را در دوراهی مشارکت اجتماعی یا خانه‌داری قرار دهیم. باید به خانم‌ها قدرت انتخاب و فرصت نقش‌آفرینی داده شود، اثربخشی و مدیریت زنان در ابعاد مختلف کاری مشخص است.

در این نشست که با حضور زنان کارآفرینِ مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، تأکید کردم که مجلس یازدهم به تحول و کارآمدی مجموعه‌های دانش‌بنیان ایمان دارد؛ ما معتقدیم که اگر زنجیرۀ فعالیت این مجموعه‌ها کامل نباشد و زیرساخت‌های لازم در حوزۀ علم و فناوری و منابع مالی فراهم نشود و بروکراسی را به کمک هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی کنترل نکنیم، نمی‌توان مجموعه‌های فعال و پویای دانش‌بنیان داشته باشیم.

ما می‌دانیم علم در تبدیل به ثروت در کوتاه‌ترین زمان و با بیشترین بازدهی و کمترین هزینه به کمک این مجموعه‌ها می‌تواند رقم بخورد.

خوشبختانه در حوزۀ فعالیت‌های دانش‌بنیان شاهد حضور پررنگ زنان در سطوح مدیرعاملی و اعضای هیئت‌علمی شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. باید فرصت‌های نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های علمی و اجتماعی را فراهم کنیم. پویایی جامعه زمانی اتفاق می‌افتد که خانواده‌ها پویا شوند و پویایی خانواده درگرو پویایی زنان و مادران خانواده است. زمانی که همه این موضوعات را در کنار هم و به‌صورت جامع بنگریم، می‌توانیم آثار رشد و پیشرفت را در جامعه شاهد باشیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *